۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۵۰۵۴۴۲
امام جمعه بابل:

برای برپایی باشکوه راهپیمایی روز قدس برنامه ریزی شود

حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: همه دستگاه های اجرایی و ظرفیت های فرهنگی با برنامه ریزی مناسب برای برپایی با شکوه راهپیمایی روز قدس تلاش کنند.
امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات امام جمعه بابل در جمع مدیران ادارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی روحانی، امام جمعه بابل امروز در جمع مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بابل در مدرسه علمیه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به اهمیت شب قدر، گفت: مؤمنان خود را مشتاقانه آماده برای بهره برداری از دو شب باقیمانده از شب های قدر کنند.

وی افزود: شب قدر و ارزش و اندازه آن به گونه ای است که  امام سجاد(ع) صدقه ویژه ای را برای سلامتی جسمانی جهت بهره وری از درک این شب بزرگ می داد تا یه لحظه از این فرصت طلایی از دست نرود.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل به سیره برخی از اهل بیت(ع) درباره توجه به شب قدر پرداخت و اظهار داشت: خداوند متعال تمام ذخایر و برکت های یکسال آینده را در شب قدر برای انسان های مقرر می کند.

وی ادامه داد: شب قدر بر اساس بیان صریح قرآن در سوره قدر، تقریبا برابر با هشتاد و چهار سال عادی است و این نشان دهنده ظرفیت عظیم این شب بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی احیا در شب قدر و توجه به راز و نیاز در محضر الهی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: احیای شب قدر و مشغول شدن به عبادت ها و دعاهای ویژه این شب بزرگ، انسان را بهره مند از فیوضات گسترده این شب می کند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله فاضل، گفت: اعتکاف دهه آخر ماه مبارک رمضان در شهرستان بابل با نام و یاد مرحوم آیت الله فاضل گره خورده است، زیرا ایشان احیا کننده این سنت نبوی در این شهرستان بود.

امام جمعه بابل با تقدیر از برگزار کنندگان مراسم ویژه شب های ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر، تصریح کرد: جوانان حضوری پرشور در برنامه های مختلف در مراسم شب های احیا داشتند و به ویژه شاهد فعالیت های بسیار خودجوش در زمینه برپایی باشکوه و باجمعیت انبوه عزادران و روزه داران در مراسم شب های احیا شهرستان بابل بودیم.

وی افزود: زمینه های مختلفی برای کارهای فرهنگی در سطح جامعه ما وجود دارد و باید همه مسؤولان و مردم در حوزه فرهنگ در مقابل ناتوی فرهنگی دشمن بسیج شوند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی با اشاره به درپیش بودن راهپیمایی بزرگ روز قدس، گفت: راهپیمایی روز قدس یادگار ارزشمند امام راحل در جمعه آخر ماه مبارک رمضان است تا مسأله فلسطین و مسجد الاقصی به عنوان مساله نخست جهان اسلام مطرح باشد.

وی ادامه داد: به رغم همه خباثت های و توطئه های دشمنان به ویژه در سال های اخیر و آشکار شدن همکاری های غربی، عبری و عربی برای کمرنگ کردن مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، همچنان مساله فلسطین به عنوان دغدغه مهم مسلمانان است.

امام جمعه بابل بر لزوم تلاش همه مدیران دستگاه های  اداری شهرستان برای با شکوه برگزاری شدن راهپیمایی روز قدس، تاکید کرد: خنثی کردن تلاش های دشمنان برای مقابله با آرمان های انقلاب اسلامی از جمله آزاد سازی قبله نخست مسلمانان از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی با حضور پرشور و طنین فریاد ملت مسلمان روزه دار علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن میسر است./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات