۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۰۵۴۹۵
امام جمعه زرگرشهر مطرح کرد؛

امام علی؛ الگوی برجسته مبارزه با فقر، فساد و تبعیض

حجت الاسلام شیخی بر لزوم الگوگیری مسؤولان از سیره حکومتی امیرمومنان(ع)، گفت: عدالت با نام مولای متقیان معنا پیدا می کند و ایشان الگوی برجسته مبارزه با فقر، فساد و تبعیض در جامعه اسلامی بود.
محسن شیخی عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محسن شیخی عزیزی، امام جمعه زرگرشهر امروز در جمع مردم شهرستان بابل در مسجد ابوالفضل(ع) بالاترین عمل را در ماه مبارک رمضان، مراقبت از خود بیان کرد و گفت: انسان با مراقبت دقیق از خود از حرام دوری می کند و این خویشتن داری انسان را به درجات کمال خواهد رساند.

وی افزود: تقوا ثمره روزه داری در ماه رمضان است و بر این اساس انسان روزه دار در ماه رمضان با مراقبت از اعضا، جوارح و افکار خود در مسیر تقوای الهی گام بر می دارد.

امام جمعه زرگرشهر فرصت توبه در شب های احیا را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: شب های با فضیلت احیا فرصتی برای احیای قلب های مرده ما به خاطر بیماری های روحی ناشی از شدت بار گناه است.

وی ادامه داد: باید با توبه و استغفار قلب های خود را برای پذیرش انوار الهی آماده سازیم و اگر این فرصت از دست برود به هیچ وجه جبران پذیر نیست.

حجت الاسلام شیخی به برخی روایات در خصوص توجه خاص خداوند به بندگان، تاکید کرد: نخستین راه برون رفت از ظلمت گناه توبه حقیقی است.

وی با بیان شرایط توبه از دیدگاه اسلام، گفت: انسان قبل از وارد شدن به شب قدر باید حق الناس ها را ادا کند تا توبه او مورد قبول خداوند قرار گیرد.

امام جمعه زرگرشهر تصریح کرد: با توجه به سطح بالای ارتباطات در این زمان، عدم مراقبت دقیق از اعمال، موجب تضییع حقوق دیگران از سوی ما می شود و باید در این زمینه توجه ویژه ای را اعمال کرد.

وی ادامه داد: فعالیت درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی اگر توام با تقوا نباشد، برای انسان خسارت های بزرگی را در دنیا و آخرت فراهم می کند.

حجت الاسلام شیخی با تسلیت ایام شهادت امیرمومنان(ع)، خاطرنشان کرد: عدالت با نام مولای متقیان معنا پیدا می کند و ایشان الگوی برجسته مبارزه با فقر، فساد و تبعیض در جامعه اسلامی بود.

عضو هیات امنای مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل تاکید کرد: باید مسؤولان برای مقابله با چپاولگران بیت المال و فسادهای اقتصادی و سیاسی از سیره حکومتی امام علی(ع) الگو بگیرند.

امام جمعه زرگرشهر شب قدر را شب اتصال و ارتباط حقیقی با امام زمان(عج) بیان کرد و گفت: خداوند به برکت امام معصوم(ع) در شب قدر ملائکه را از آسمان بر زمین نازل می کند زمین با وجود ولی خدا امنیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: مهمترین خواسته قلبی و دعاهای مومنان در شب قدر دعا برای تعجیل فرج و سلامتی امام عصر(عج) باشد./202/1313/ب1

ارسال نظرات