۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۵۰۵۶۷۲
حجت الاسلام ابوترابی:

منتظران ظهور مصلح، خود باید از صالحان باشند

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه منتظران ظهور مصلح، خود باید از صالحان باشند، گفت: تأخیر در امر ظهور به سبب بی تقوایی و بی بصیرتی مردم است.
حجت الاسلام ابوترابی فرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی، نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی، امروز در برنامه عطر عاشقی که در آستان مقدس امامزاده عبدالله شهرری برگزار شد، گفت: فضائل حضرت علی(ع) را دوستانش از روی خوف و دشمنانش از روی حسد صدها سال پنهان کردند اما در عصر کنونی کتابهای فراوانی در زمینه فضائل حضرت منتشر شده است.

 وی افزود: روایت است که اگر تمام دریا‌ها مرکب شود، درختان عالم قلم و همه انسانها قلم به دست بگیرند و بخواهند فضائل حضرت را بنویسند قادر به انجام این مهم نخواهند بود چرا که شخصیت ایشان شخصیتی استثنایی و از شاگرد پیامبر(ص) بودند.

حجت الاسلام ابوترابی درباره ظهور امام عصر(عج)، ابراز کرد: امام علی(ع) فرمودند: اگر مردم ازدهام نمی‌کردند، حاضر نمی‌شدند و آمادگی عمومی وجود نداشت، حجت حکومت کردن بر من تمام نمی‌شد.

نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خداوند از علما تعهد گرفت که بر پرخوری انسان‌های ستمکار و در برابر گرسنگی فقرا سکوت اختیار نکنند بر اساس این تعهد امام علی(ع) فرمودند: اگر حضور مردم برای دفاع از مظلوم و احقاق حق نبود حکومت را واگذار می کردم؛ حکومت امام علی(ع) با حضور و اجتماع مردم محقق شد و درباره امام زمان(عج) نیز همین امر صدق می‌کند پس امر ظهور محقق نمی‌شود تا مردم خود آماده پذیرش حکومت مهدوی باشند.

وی آمادگی مردم در امر فرج را در ترک معصیت و آراستگی به لباس تقوا دانست و گفت: مردمی که امام علی(ع) را در جایگاه و زعامت رهبری که حق خودش بود  قرار دادند؛  عدم تقوا و ‌بصیرت انسان را نابود می‌کند.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: علم انسان را از جهالت و نادانی می‌رهاند و ادامه حیات دنیوی انسان را هموار می‌کند، امروز دغدغه رهبر معظم انقلاب ارتقای سطح فرهنگی و بصریت در آیات و روایات است. امروز گروه تکفیری داعش ابزاری در دستان قدرتمند مستکبر مانند صهیونیسم و آمریکا است و این حماقت به خاطر جهالت درونی‌شان است در حالی که جبهه مقاومت به سبب بصیرتی که دارد خارچشمی برای رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

در پایان خاطرنشان کرد: هر چیزی که انسان را از یاد خدا غافل کند دنیا است بندگی خدا انسان را به آخرت نزدیک و از دنیا دور می‌کند، منتظران واقعی که در انتظار ظهور مصلح هستند خود از صالحان به شمار می‌روند./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات