۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۴۵
کد خبر: ۵۰۵۸۷۹
بازتاب مجازی تصویب تحریم‌های سنا علیه ایران

سنا«تور»

‏ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که تصویب تحریم‌های سنا، عملا نقض کامل برجام است؛ همین موضوع به داغ ترین موضوع شبکه‌های اجتماعی در روز گذشته تبدیل شد و بسیاری از فعالان فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند.
سنا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روزنامه افکار، نمایندگان مجلس سنا روز پنجشنبه طرح تحریم ایران و روسیه را به تصویب رساندند.  طرح موسوم به «قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران- 2017» با 98 رأی موافق و تنها دو رأی مخالف در فهرست مصوبات مجلس سنا قرار گرفت.

این طرح پس از تصویب در مجلس سنا برای تبدیل شدن به قانون بایستی در مجلس نمایندگان آمریکا نیز تصویب شود و سپس به امضای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برسد.

‏ بسیاری از کارشناسان بر این باورند که این موضوع عملا نقض کامل برجام است. همین موضوع به داغ ترین موضوع شبکه های اجتماعی در روز گذشته تبدیل شد و بسیاری از فعالان فضای مجازی به این موضوع واکنش نشان دادند.

علی نادری توئیت کرد: تحریم جدید به مراتب پیچیده تر از قانون «سیسادا» و «نادا» ست که کل برجام تنها بخشی از آن را معلق کرد! یعنی بدتر از قبل!

سیدرضی نوشت: خود آمریکایی‌ها از این همه تحریمی که تو این مدت وضع کردن دیگه خسته شدن! آهای ماله کشان تحریم بعد چهار سال دستتون خسته نشد؟

کمال لطفی از فعالان رسانه ای در این باره نوشت: کاش ظریف بفهمد تمدید قانون ISAو مصوبه روز پنج شنبه با رای همه نمایندگان سنا نشان داد سگ زرد برادر شغال است و بین دموکرات و جمهوری خواه تفاوتی نیست!

امین در این باره نوشت: اگه رئیسی رئیس جمهور می شد، تحریم می شدیم، سایه جنگ بالا سرمون بود، برجام لغو می شد و... اما باروحانی همه ی اینارو داریم به علاوه رکود و بیکاری و فساد.

زعیم الممالک با ابراز تاسف از عملکرد دولتی ها نوشت: غصه اینجاست هم تحریم های قدیم پابرجاست هم تحریم جدید تصویب کردن... هم هسته ای تعطیل و بتن ریزی شد.

محبوبه جبلی از فعالان رسانه ای نوشت: با این تحریم جدید شما هم یاد قدم زدن ظریف با جان کری افتادید یا فقط من اینجوریم؟

در صفحه سورنا آمده است: تحریم ها در دولت روحانی از بین نمی‌رود بلکه از بهانه ای به بهانه ی دیگر منتقل میشود

کاربر دیگری نوشت: از نظر آقایان ماله کش ‏جنگ هم بشه باز روح برجام حفظ شده.

رزمنده  با نقل قولی از آیت‌الله بهجت که گفته بودند: کفار ابتدا از ما پذیرایی می کنند و احترام می‌گذارند. بعد از ما تعهد و امضا میگیرند. نوشت:  لبخندهای دیروزِ کری و تحریمهای امروز سنا مصداق همینه.

محمدهم نوشت: گرگ‌ها همیشه به شما لبخند نمی‌زنند؛ به وقتش برایتان دندان تیز می‌کنند! اینچنین با 97 رای طرح تحریم ایران توسط آمریکایی‌ها تصویب شد!

سجاد با اشاره به عملکرد اوباما در خصوص تحریم های جدید این توئیت را باز نشر داد: بی انصافی نکنید! اگر از S722 می گویید، از آنکه دولتش پیش نویس این تحریم را آماده کرده بود هم بگویید... از اوبامای مودب و باهوش!

سرباز جنلی نوشت: دموکراسى غربى که حضرات داخلى شیفته و سینه چاک اون هستن یعنى یا کارى که ما می گیم رو می کنى یا تحریم می شى.

کاربر دیگری نوشت: ‏ظریف دفعه اولى که برجام نقض شد فشار ایمیلى آورد، دفعه دوم نامه زد، این دفعه باید به روش سرخپوستى با دود پیام بفرسته بلکه جواب بگیره.

قاسم زاده این سوال را مطرح کرد: وقتی ترامپ رئیس جمهور شد و برجام را پاره نکرد، چه شادی ها که نشد؛ آیا باز هم باید از سالم بودن نسخه ای که در جیبمان است خشنود باشیم؟!

حسین‌خانی نوشت: الانه که با ژست وطن پرستی بگن ارزشی ها از S722 خوشحالن.نه داداش ما اینا روبه روتون می اریم تا سندرم بی تفاوتی رسانه های اصلاحات، خفه تون نکنه

حیدر پیشنهاد جالبی را مطرح کرد: پیشنهاد می کنم هدف، روند شکل گیری و نتایج برجام در مدارس آموزش داده بشه تا این تجربه تلخ چند سال بعد بوسیله یه گروه دیگه به ملت تحمیل نشه.

رجایی نوشت: آمریکا دقیقا چه کاری باید انجام بده که نقض برجام به حساب بیاد.

صفحه توئیتری ابونور نوشت: ‏گویا بعضی ها به تناسخ اعتقاد دارن؛ چون وقتی روح برجام نقض می‌شه می ره تو یه جسد دیگه و همینجوری به حیات خودش ادامه می ده!

یکی دیگر از کاربران نوشت: برجام عجب خاصیتی داره هرچی تحریم می شیم، نقض نمی شه! کاش منم ازش داشتم هرچی امتحانارو می افتادم، مشروط نمی شدم.

قهرمانی هم نوشت: قرار بود با روحانی به عقب برنگردیم والا اینجایی که ما داریم برمی گردیم خیلی عقبه که./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات