۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۵۰۵۹۳۴
آیت الله احمدی فقیه یزدی:

ولایت خدا بدون قبول ولایت امام علی باطل است

رییس مؤسسه آموزش عالی اجتهاد تأکید کرد: نمی شود کسی ولایت خدا و رسول را قبول داشته باشد اما ولایت ائمه(ع) را قبول نکند.
آیت الله احمدی فقیه یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حسین احمدی فقیه یزدی، رییس مؤسسه آموزش عالی اجتهاد، در مراسم شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مسجد فاطمه الزهرای پردیسان قم اظهار داشت: شب قدر شبی است که تقدیر انسان نوشته می شود ولی آنچه در لوح محفوظ علم الهی نوشته شده است تغییر پیدا نمی کند.

وی با اشاره به آیه 285 سوره بقره ابراز داشت: پیامبر(ص) به هر چه به او نازل شده است ایمان و اعتقاد داشت و مؤمنان واقعی هم به خدا و ملائکه که واسطه فیض الهی هستند و همه آموزه های کتاب های آسمانی و تمام پیامبران ایمان دارند.

آیت الله احمدی فقیه یزدی مهمترین مشکل مؤمنان را فراموشی و خطا دانست و گفت: ما امشب در محضر خداوند باید از خدا بخواهیم که ما را به خاطر فراموشی ها و خطاهایمان مؤاخذه نکند در حالی که مستحق مؤاخذه هستیم.

وی با بیان این که خطا و نسیان مقدماتی دارد و باید مواظب مقدمات خطا و نسیان باشیم، گفت: مقدمات خطا و فراموشی در اختیار ما است و نباید بگذاریم مقدمات گناه برای ما فراهم شود زیرا اگر مقدمات فراهم شد انسان خطا می کند و دچار نسیان و فراموشی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 286 سوره بقره خاطرنشان کرد: هر تکلیفی که خدا بر عهده انسان گذاشته است به اندازه قدرت و توانایی ما است و خداوند چیزی که از توان انسان خارج است را تکلیف نمی کند و هر چه انسان انجام دهد نتیجه اش را خواهد دید.

وی در ادامه به روایاتی از کتاب الحجه اصول کافی اشاره کرد و افزود: هر چه در زندگی دنیایی ما وجود دارد برای امام زمان(عج) است؛ سیره امام معصوم در زندگی ما بسیار مهم است و حضور و توجه به سیره و روش امام معصوم(ع) وضع ما را می تواند زیر و رو کند.

رییس مؤسسه آموزش عالی اجتهاد گفت: امام زمان(عج) هر شب قدری نزول دارد زیرا شب قدر شب اعطای خداوند است و به انداز یک عمر انسان فضیلت دارد.

وی ولایت ائمه(ع) را در ارتباط با ولایت خداوند دانست و اظهار داشت: ولایت اقل و اکثر ارتباطی است و یک جزء آن که ولایت ائمه(ع) باشد با جزء دیگر که ولایت خدا و پیامبر(ص) باشد کامل می شود و ولایت خدا بدون قبول ولایت ائمه(ع) باطل است.

آیت الله احمدی فقیه یزدی ولایت امام علی(ع) را بارزترین امانت خدا دانست و گفت: باید به ولایت امیرالمؤنین(ع) اهمیت ویژه دهیم و اگر آن را رها کنیم دین هم رها خواهد شد./843/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات