۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
کد خبر: ۵۰۶۲۹۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

بحران اقتصادی کشور نتیجه مدیریت غلط و تنظیم نادرست ثروت است

استاد حوزه علمیه رو به رو شدن کشور با بحران اقتصادی را نتیجه مدیریت نا صحیح و تنظیم نادرست ثروتها دانست و گفت: مسؤولان و مدیران در قیامت باید پاسخگوی رنج و سختی کنونی مردم باشند.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مسجد امیر(ع)، گفت: نصایحی که در قرآن و روایات برای مومنان بیان شده، اندک نیست.

وی با بیان اینکه انسان مومن طبق آیات قرآن کریم محبوب 5 دسته افراد است، ابراز کرد: مومن نخست محبوب پروردگار مهربان عالم است، خداوند قریب به ده مرتبه در آیات قرآن کریم به این محبت اشاره و هربار این ابراز با بیان یکی از اوصاف مومنان همراه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در تبیین اینکه انسان تا مومن نشود اهل تقوا نخواهد شد، بیان داشت: مومن نه تنها از گناهان کبیره پرهیز می‌کند بلکه به انجام گناه صغیره نیز اصرار نمی‌ورزد.

این مفسر قرآن کریم با تاکید براینکه انسان مومن مقلد است، تصریح کرد: تقلید جاهل از جاهل بسیار خطرناک است اما تقلید جاهل از عالم نه تنها خطرناک نیست بلکه مثبت و انسان ساز خواهد بود، مومن مقلد پروردگار و مطیع اوامر و نواهی پیامبر(ص) اوست.

استاد حوزه علمیه درباره اینکه خداوند وزن عمل مومن را در قیامت افزایش می‌دهد، گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: من وزن طبیعی عمل مومن را تا جایی که در قیامت توقف داشته باشد را افزایش می‌دهم.

این خطیب مشهور قرآن را راهگشا و دلخوشی مومن دانست و اظهار داشت: انسان مومن با تقوا نیز هست زیرا خداوند به او فرمان داده که از گناهان کبیره اجتناب کرده و به انجام گناه صغیره نیز اصرار نداشته باشد. مومن اعضا و جوارحش را در راستای اطاعت از امر الهی خرج می‌کند تا لطف خداوند را به دست بیاورد زیرا خداوند اجابت کننده دعای مومن است.

استاد اخلاق با تاکید براینکه خداوند عاشق مومن با تقواست، گفت: انسان اگر عشق الهی را در وجود خود پرورش دهد به طور قطع روح، عقیده، اخلاق و عملش از آسیبهای احتمالی در امان خواهد ماند هر چند که دنیا محل بلا و ابتلاست اما این بلا تنها به جسم مومن صدمه خواهد ‌زند.

وی افزود: رو به رو شدن کشور با بحران اقتصادی نتیجه عدم مدیریت صحیح و تنظیم نادرست ثروتها از سوی مسؤولان است مسؤولان و مدیران بدانند که در قیامت باید به پرسش خداوند مبنی براینکه شما که توانایی مدیریت 80 میلیون انسان را نداشتید چرا با پذیرش این مسؤولیت رنج و سختی را به آنان تحمیل کردید؟ باید پاسخگو باشند./202/813/ب1

ارسال نظرات