۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۵۰۶۶۹۳
حجت الاسلام رنجبر مطرح کرد؛

گره های خدا در زندگی برای نجات انسان

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که اگر خداوند گره اندازی کند لطف است، گفت: گاهی خدا گره می اندازد که فاصله ها را از میان بردارد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت: اگر خداوند گره اندازی کند لطف است، گره های خدا برای نجات انسان است.

وی افزود: گاهی خداوند می خواهد کسی را بالا بکشد از این رو مشکل و گره ای در زندگی او می اندازد، هرگاه گره ای در کار انسان افتاد باید بداند که خداوند متعال می خواهد او را بالا بکشد، گاهی خدا گره می اندازد که فاصله ها را از میان بردارد.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که برخی گره های زندگی از سوی خدا برای اصلاح روابط بین انسان ها است، اظهار داشت: چنین گره ای با هدف صلح و آشتی دادن انسان ها ایجاد می شود، آیا این لطف خداوند نیست؟

وی ادامه داد: همه کارهای خداوند برای انسان ها لطف است یعنی عنایت و قهر الهی لطف به شمار می رود، امام راحل در شرح دعای سحر تأکید می کنند که اگر در قهر خداوند لطف و رحمت نهان نبود هرگز موسی از حالت غش و بیهوشی بر نمی خواست.

حجت الاسلام رنجبر ابراز داشت: حضرت موسی (ع) از خداوند متعال خواست که خود را به او نشان دهد، خدا برای این که به او برساند که چنین ظرفیت و تحملی ندارد به کوه توجهی کرد و کوه متلاشی شد و موسی بی هوش شد اما بعد خداوند او را به هوش آورد، از هوش رفتن قهر است اما به هوش آمدن لطف به شمار می رود.

وی عنوان کرد: تمام قهرهای خداوند با خود لطفی به همراه دارد، بنابراین ممکن است که ظاهر برخی از کارها قهرآمیز باشد و انسان به هم بریزد اما در درون آن قهر لطفی وجود دارد که می تواند انسان را از عنایت الهی بیشتر بهره مند کند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات