۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۰۶۷۲۷
سردبیر روزنامه قدس:

بایکوت خبرنگار تقویت رسانه‌های دشمن است

شمسایی با بیان این که بی‌احترامی مسؤولان و دیگر چهره‌ها به خبرنگاران، سلب اعتماد مردم از رسانه‌های کشور را به همراه دارد، تضعیف اصحاب رسانه را کمک به اهداف دشمن برشمرد.
ایمان شمسایی

ایمان شمسایی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی قدس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که اصحاب رسانه نمایندگان افکار عمومی هستند، گفت: هر چقدر حرمت خبرنگاران شکسته شود و مورد بی‌حرمتی و کم‌لطفی قرار بگیرند این بی‌احترامی و کم‌لطفی به مردم است.

سردبیر روزنامه قدس با بیان این که رسانه آزاد رسانه‌ای است که همه‌چیز در مسیر صحیح خود قرار بگیرد، ابراز داشت: مسؤولان با حذف رسانه در حقیقت نظارت مردم را حذف می کنند، اگر نظارت مردم بر کار مسؤولان نباشد قطعاً فساد به وجود می‌آید.

شمسایی با بیان این که اگر آزادی از خبرنگار سلب شود او تبدیل به بولتن نویس خواهد شد، اظهار داشت: اگر رسانه‌های رسمی آزاد نباشند و حق سؤال پرسیدن نداشته باشند، جایگاه خود را در میان مردم از دست می‌دهند و این می‌تواند برای امنیت ملی هم مشکل‌ساز باشد؛ زیرا نگاه و توجه مردم به سمت رسانه‌های غیررسمی خواهد رفت.

وی افزود: وقتی خبرنگار یک رسانه رسمی بایکوت شود مردم به سراغ سایت‌های بی نام و نشان و کانال‌های تلگرامی که هیچ نظارتی بر روی آن‌ها نیست می‌روند و خبررسانی از طریق غیر صحیح خود انجام می‌گیرد که پیامدهای منفی از قبیل شایعه‌سازی و نشر اکاذیب را به دنبال خواهد داشت و جامعه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

سردبیر سابق خبرگزاری مهر خاطرنشان کرد: قریب به اتفاق خبرنگاران رسانه‌های رسمی به اخلاق پایبند هستند سازوکار قانونی هم طوری طراحی شده است که خبرنگار برای حفظ وضعیت شغلی خود کاری را انجام نمی‌دهد که خلاف اخلاق خبررسانی باشد؛ بنابر این اگر این مسیر و جایگاه مختل شود و از سوی عده‌ای مورد بی‌مهری قرار بگیرد به نفع کشور نخواهد بود.

اجبار رسانه به مجیز گویی آب به آسیاب دشمن ریختن است

وی مجیزگویی و کاتالوگ نویسی را از مهم‌ترین آسیب‌های رسانه دانست و گفت: مردم این موضوع را تشخیص می‌دهند و به تدریج سبب سلب اعتماد آنان می‌شود و در نهایت به سمت رسانه‌های غیرمجاز و بعضاً مورد هدایت دشمن می‌روند که سبب ایجاد اختلال در افکار عمومی و اختلال در امنیت ملی کشور خواهد شد؛ در حقیقت بایکوت خبرنگار آب به آسیاب دشمن ریختن خواهد بود.

شمسایی حذف جریان رسانه‌ای آزاد را سبب بروز دیکتاتوری دانست و گفت: خبرنگار با معاشرتی که به صورت دائمی با مردم و کف جامعه دارد اشتباهات مسؤولان را بهتر درک می‌کند و اگر این قشر تلاشگر را از انتقاد محروم کنیم اشتباه پشت اشتباه صورت خواهد گرفت./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات