۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۵۰۷۱۶۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

خداوند به مومنان مژده شراب طهور داده است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند به مومنان مژده شراب طهور داده است، گفت: بهشت به سبب وجود مومنان بوی نیکو دارد.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مسجد امیر(ع) گفت: چهار کلمه شراب، ساقی، قدح و کسی که می‌نوشد در کتاب خدا و روایات اهل بیت(ع) بسیار ذکر شده است.

وی افزود: بهشت وضع کامل انسان الهی و ربانی در دنیا است. هیچ عمل انسان مومن در دنیا باقی نمی‌ماند بلکه به همراه خود به عالم آخرت می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره لفظ ساقی، بیان داشت: ساقی رب است کسی که به انسان می‌نوشاند و این ساقی بودن از باب لطف و ربوبیت الهی به سبب استعداد وجودی بنده مومن است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان مومن خود را نیازمند دریافت نوشیدنی از ساقی می‌داند، ابراز کرد: برخی از انسان‌ها در کنار ائمه اطهار(ع) و یا در برابر معارف الهیه قرار می‌گیرند اما از نزدیک شدن به قدح ساقی امتناع می‌ورزند در حالی که ربوبیت الهی براساس حکمتی که دارد اقتضاء می‌کند از آن شراب به بنده‌اش بنوشاند.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: شراب طهور را ساقی عالم هستی در دهان مومنان می‌ریزد. در دنیا دو نوع شراب و از دو ناحیه به انسان می‎رسد نخست شراب معارف الهیه است که اولین بار این شراب را حضرت آدم(ع) نوشید.

وی اضافه کرد: دومین شراب احکام الهیه است در قیامت این دو نوع شراب دنیوی به چهار شراب تقسیم می‌شود کسانی که در دنیا اهل معرفت و عمل به احکام باشند از این چهار شراب نوشانده می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تصریح کرد: جام ساقی عمر و دوره زندگی انسان در عالم دنیوی است که باید از شراب معارف و احکام الهی لبریز شود.

این دانشمند فرزانه با بیان اینکه بهشت به سبب وجود مومنان بوی نیکو دارد، خاطرنشان کرد: شراب طیور اخروی تنها به مومنان پاکدامن و پرهیزکار اختصاص دارد./202/813/ب1

ارسال نظرات