۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۰۸۲۹۶
تولیت آستان قدس رضوی در جمع مردم نیشابور:

امنیت، اصلی ترین رکن برای پیشرفت و توسعه کشور است

تولیت آستان قدس رضوی امنیت را اصلی‌ترین رکن برای پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: فرهنگ، رفاه اجتماعی، توسعه و پیشرفت یک جامعه در پرتوی وجود امنیت معنا می یابد.
تولیت آستان قدس رضوی در جمع مردم نیشابور:

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی پیش از ظهر امروز با حضور در جمع پرشور مردم نیشابور گفت: خدای بزرگ را شاکرم که در ایام بابرکت حضور وجود مقدس حضرت ثامن الحجج(ع) توفیق یافتم که در جمع مردم شریف نیشابور باشم.

وی افزود: در تفسیر و تبیین سخن بلندی که امام رضا(ع) در این سرزمین بیان کردند، کتاب‌های فراوانی نگاشته شده است و در حقیقت نسخه نجات انسان را در حدیث شریف سلسله الذهب بیانکرده اند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام رضا(ع) سعادت انسان در زندگی دنیا و آخرت را در این حدیث برای همه بشریت و در همه اعصار به یادگار گذاشته‌اند، تصریح کرد: عبادت و بندگی خداوند فلسفه آفرینش انسان و رسالت انبیای الهی است و مقام عبودیت به عنوان قله‌ای در نظر گرفته شده که رسیدن به آن مایه مباهات و افتخار بزرگان و اولیای الهی بوده و هست.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی خاطرنشان کرد: آزادی، برتری بر سایر موجودات، خلافت و جلوه خداوند بر روی زمین، رشد و تعالی و سبقت گرفتن از ملائک در پرتو همین عبودیت و بندگی رقم خورده است.

شرارت نفسانی خطرناک ترین بلایا

وی با تاکید بر اینکه در مقابل همه تهدیدها و آسیب‌هایی که از ابتدای تاریخ بشریت انسان را به مخاطره انداخته، آفات و شرور نفسانی از همه خطرناک تر بوده، گفت: بلاهای نفسانی بسیار کشنده‌تر، ویرانگرتر و آسیب زننده‌تر از بلایا و امراض طبیعی، انسان‌ها را از پای درآورده است همانطور که در تاریخ نیز می‌بینیم یک انسان مبتلا به روحیه استکباری، خون میلیون‌ها انسان را به ناحق ریخته است.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حصن الحصین و دژ محکم و استواری که در مقابل همه تهدیدات شیاطین درونی و بیرونی آدمی را از مخاطرات نجات می دهد، توحید و خداباوری است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی اخلاق، معنویت، عدالت اجتماعی و خداباوری را زبربنا اصلی مدینه فاضله و آرمانشهر اسلامی دانست و تاکید کرد: این موارد بر اساس آموزه‌های قرآنی و معارف اهل بیت(ع)استخراج شده است.

توحید، دلیل خلقت انسان ها

وی اظهار کرد: اساس زندگی سعادتمندانه و مهمترین دلیل خلقت انسان و بعثت انبیا، توحید بوده و شرطی است که امام رضا(ع) از آن در حدیث سلسله الذهب به عنوان گمشده امروز بشر یاد کردند.

تولیت آستان قدس رضوی راه برون رفت جهان امروز از تطورات و تهاجمات فرهنگی را توجه به خدا و اجرای قوانین و باید و نبایدهای الهی دانست و گفت: امام خمینی(ره) معلم بزرگ و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با علم به این اصول و مبانی محکم در عصر حاضر نهضت اسلامی را بنا کردند و سعادت، عزت و اقتدار کشور را در گرو توجه به دین و ارزش‌های دینی دانستند.

وی با بیان اینکه در عربستان سعودی نام و پوسته‌ای از اسلام وجود دارد و از محتوا و حقیقت دین خبری نیست، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی در زندگی فردی و اجتماعی مردم ایران اسلامی خداوند حاکم است و با هدایت‌های رهبری حکیم و فرزانه‌مان اجازه نخواهیم داد که سرنوشت ما را مستکبران رقم بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی یادآور شد: در جامعه ما حضور فرهنگ، امنیت، رفاه اجتماعی و استقلال در حد عالی ضرورتی بی بدیل است اما هیچکدام نباید فدای دیگری شود، زیرا همه توسعه یافتن‌ها در پرتو امنیت ممکن است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز پرچمی که امام راحل با پیروی از مکتب انتظار در ایران اسلامی به اهتزاز درآورند به برکت درایت مقام معظم رهبری و حضور آگاهانه و پرشور مردم غیور این سرزمین در برهه‌های حساس در  لبنان، فلسطین، یمن، بحرین و سوریه نیز برافراشته شده است.

استکبار ستیزی سیره حضرات معصومین

وی با تاکید بر اینکه نسخه سازش با قدرت‌های بزرگ در سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) وجود ندارد، گفت: همه آن بزرگواران در مقابل ستمگران و مستکبران ایستادگی کرده‌اند، اصل مبارزه با ظلم و مستکبران را همه امامان معصوم(ع) با جدیت دنبال کردند و اگر در روش‌ها و تاکتیک‌ها تفاوتی وجود داشته باشد، در ارزش و اصل مبارزه هیچ تردیدی نبوده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی افزود: در مقابل مکتب انتظار که امید، ایستادگی و ما می‌توانیم را در جامعه می‌گستراند، مکتب انظلام قرار دارد که با ٧ هزار شبکه ماهواره‌ای که در کشور ما قابل دریافت است، سینمای هالیوود و رسانه‌ها و بنگاه‌های خبرپراکنی‌اش در صدد تضعیف روحیه و القای سرنوشت محتوم کشورهای جهان سوم در تن دادن به سروری و آقایی استکبار جهانی و غرب است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: در کشورهای منطقه اوضاع و شرایط فرق کرده و مجاهدان در راه خدا زمام امور را به دست گرفته‌اند و امید داریم که پیروزی نهایی با مستضعفان جهان است./۱۰۱/۸۶۴/ب۱

ارسال نظرات