۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۰۸۷۸۶
امام جمعه هفتکل:

زن در جاهلیت مدرن بازیچه نظام سرمایه‌داری است

حجت الاسلام خلیلی با تبیین هویت زن در جاهلیت مدرن و انتقاد از نگاه مادی گرا وتجاری به زن، اسلام را مظهر کرامت بخشی به جامعه زنان توصیف کرد.
جاهلیت مدرن

حجت الاسلام علی خلیلی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهار داشت: هویت زن همان هویت خلیفه الهی است وقتی خداوند در قرآن کریم در رابطه با اینکه انسان را خلیفه قرار داده است انسان هم اعم از زن هم می شود و کرامت آن با مرد تفاوتی ندارد.

امام جمعه هفتکل در تبیین خصوصیات شخصیت زن بیان داشت: قرآن کریم جاهلیت تعصب افراطی را کنار گذاشت و به زن و جایگاه آن کرامت بخشید و هویت واقعی زنان را به جهانیان نشان داد.

رییس شورای فرهنگ عمومی هفتکل ادامه داد: باتوجه به قرآن کریم و روایات دینی ما هیچ تفاوتی از لحاظ کرامات معنوی و شرافت انسانی میان مرد و زن قائل نشده است.

حجت الاسلام خلیلی افزود: دونوع جاهلیت وجود دارد، جاهلیت کهن و جاهلیت مدرن، جاهلیت کهن یعنی اینکه تعصبات کور و بی احترامی هایی که به جایگاه زن در طول تاریخ صورت می گرفت که دل انبیای الهی را به درد می آورد، جاهلیت مدرن هم آن است که در حال حاضر زن قربانی هواهای نفسانی این جاهلیت شده است و از جاهلیت کهن هم بدتر است.

وی درباره نگاه مادی گرایانه به جایگاه زن اظهار داشت: متأسفانه در نظام سرمایه داری، نظام سکولار و لیبرال به دید تجاری و مادی به زن توجه می شود و قربانی جهالت ها و هواهای نفسانی شده است و این بدترین ظلم به زن است.

امام جمعه هفتکل تأکید کرد: با توجه به قرآن کریم براساس کرامت وشرافت باید زن به همان خلیفه اللهی و ارتباط با خدا بپردازد و قوانین الهی را سرلوحه خود قرار دهد.

حجت الاسلام خلیلی در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از مدعیان طرفداری از هویت زن فقط به مادی گرایانه زن توجه می کنند و اسلام را مورد انتقاد به عدم رعایت حقوق زن متهم می کنند در حالی که قرآن کریم و مبانی روایی مکتب اسلام و اهل بیت(ع) بر کرامت و شرافت هویت زن تاکید فراوان کرده اند./9453/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات