۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۰۸۸۳۶
حجت الاسلام والمسلمین مبلغی:

فقدان نظریه از مشکلات اساسی در تبیین سبک زندگی اسلامی است

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان با بیان اینکه تاکنون در حوزه سبک زندگی اسلامی برنامه منسجمی نداشتیم و قوانین اجرا نشده است، گفت: نبود نظریه از عوامل اصلی این مشکلات است.
 حجت الاسلام والمسلمین مبلغی

حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت توجه به مؤلفه های سبک زندگی اسلامی، بیان داشت: سبک زندگی اسلامی مقوله ای پیچیده بوده که نیازمند توجه و فعالیت بیشتری در این حوزه است.

وی با بیان ضرورت فعالیت حوزویان و دانشگاهیان در راستای تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی، افزود: برای نهادینه ساختن این مهم باید از مهارت و توانایی افراد متخصص در عرصه های گوناگون بهره مند شد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نداشتن تعامل و همکاری صاحبان فکر و اندیشه از عوامل مهمی است که در زمینه تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ما را با مشکل رو به رو می کند.

وی با بیان اینکه در حوزه تئوری تاکنون نظریه کافی در زمینه سبک زندگی اسلامی ارائه نشده است، تصریح کرد: در این حوزه متخصصان ما ناظر و متناظر در راستای ایجاد یک تئوری باید مشارکت داشته باشند و وحدت خود را حفظ کنند تا مشکلات رفع شود.

حجت الاسلام والمسلمین مبلغی با تأکید بر ضرورت شکل گیری نهضت حقوقی در زمینه سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: با شکل گیری این نهضت باید قوانین حقوقی اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه شاهد رواج نظریه های غربی در جامعه اسلامی هستیم، اظهار داشت: فقدان نظریه اسلامی مشکل جامعه بوده و برای تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی ابتدا باید در این حوزه ورود پیدا کنیم./9459/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات