۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۵۰۸۸۸۳
حجت الاسلام حسینی قمی ریشه یابی کرد؛

علل تخریب قبور ائمه معصوم و بزرگان دین

استاد حوزه علمیه قم به ریشه یابی علل تخریب قبور ائمه(ع) از سوی وهابیت پرداخت و گفت: تخریب اماکن مقدس جنایتی بس خطرناک و بزرگ است.
تحریب قبور بقیع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه قم امروز در آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه ریشه تخریب قبور ائمه معصوم(ع) و بزرگان دین را تنها نباید در عصر تولد وهابی و ظهور و بروز این تیمیه جست و جو کرد، گفت: این موضوع به جنگ نهروان باز می گردد.

وی افزود: در جنگ نهروان امام علی(ع) زمانی که رفتار خوارج را دید به آنها فرمود«شما چرا مردم را تکفیر کرده و با شمشیرهایی که بر روی گردن خود گذاشته اید خون هر بی گناهی را می ریزید و این قدر آسان آدم می کشید مگر نمی دانید در زمان پیامبر(ص) هرگاه کسی گناهی را مرتکب می شد حضرت رسول(ص)حد الهی را بر آنها جاری کرده و حد را بر سارق، جانی و هر کس که گناه کبیره مرتکب می شد جاری می کرد ولی آنها را از اسلام و مسلمانی به دور نمی دانست، حقوقشان را از بیت المال تعطیل نمی کرد و اگر قاتل قصاص می شد مسلمانان بر جنازه او نماز می خواندند و کسی را کافر نمی دانستند؛ حالا شما چگونه به این راحتی به راه افتاده و حکم به تکفیر کرده و هر کسی را کافر می دانید.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: این مصیبتی است که در جنگ نهروان و به وسیله خوارج در عصر امام علی(ع) به راه افتاد و تا به امروز نیز جهان اسلام گرفتار این مصیبت است.

حجت الاسلام والملسمین حسینی قمی جمود در اندیشه و خشونت در رفتار را علت تخریب قبور بقیع و تکفیر گروه های مختلف از سوی وهابیت عنوان کرد، گفت: هشتم شوال فقط سالروز تخریب قبور بقیع نیست و این تعبیر برای این روز کوتاه است بلکه باید گفت که هشتم شوال سالروز تخریب و تکفیر همه اماکن مقدسه در مکه و مدینه است.

وی افزود: در این روز قبر دختران پیامبر(ص)، همسران پیامبر(ص)، اصحاب ایشان، عموی ایشان و حضرت ام البنین و شهدای واقعه حره و شهدای احد و آرامگاه حضرت عبداله (ع) تخریب شد و همچنین در مکه جای جای مکه و قبرستان ابوطالب(ع) را تخریب کردند.

استاد حوزه علیمه قم با بیان اینکه تخریب اماکن مقدس جنایت خطرناک و بزرگی است، گفت: هشتم شوال را هر سال باید به مسلمانان یادآوری کرد و نباید از کنار این موضوع به سادگی و با سهل انگاری گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با بیان اینکه مسیحیان هیچ نشانی از حضرت عیسی مسیح ندارند و برای اینکه بتوانند جامعه اسلامی را به سرگذشت مسیحیان دچار کنند به همراهی وهابیت کمر به تخریب نمادها و اماکن اسلامی بسته اند و می خواهند مستندات حضور پیامر(ص) را نابود کنند، یادآورشد: به همین علت خانه پیامبر(ص)، خانه همسران، محل معراج و محل تولد پیامبر(ص) با حمایت از وهابیت تخریب شده است./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات