۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۰۸۹۹۴
حجت الاسلام راشد یزدی:

اصرار بر گناه روح انسان را تیره و منفذ دریافت فیض الهی را تنگ می کند

استاد اخلاق حوزه با بیان این که اصرار بر گناه سبب بسط و توسعه سیاهی و تاریکی دل می شود، گفت: تداوم در ارتکاب گناه سبب می شود تا دل انسان تیره و تار شده و منفذ ورود فیض الهی بر انسان های گناهکار تنگ می شود.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام کاظم راشد یزدی، استاد اخلاق حوزه امشب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با بیان این که گناه هنگامی که بر انسان اثر می گذارد روح او را تیره و تار می کند، گفت: بنا به فرموده امام صادق(ع) دل انسان صفحه سفیدی است که به مجرد ارتکاب گناه در وسط آن نقطه و زمینه تیره ای دیده می شود.

وی با بیان این که استمرار گناه سبب بسط و توسعه این سیاهی و تاریکی می شود، تصریح کرد: تداوم در ارتکاب گناه سبب می شود تا دل انسان تیره و تار شده و خداوند متعال او را دچار عقوبت و کیفر های سنگین می کند.

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که منفذ ورود فیض الهی بر انسان های گناهکار تنگ می شود، خاطرنشان کرد: نشاط به تدریج در زندگی انسان گناهکار کم می شود و مرگ بر زندگی او رجحان پیدا می کند، همچنین زندگی بدون نشاط همچون مرگ تدریجی است  که معیشت انسان را نابود کرده و او را گرفتار بلایا می کند.

استاد اخلاق حوزه با بیان این که مرگ شما بسته به زندگیتان در دنیای فانی دارد و خیلی باید مراقب باشید تا گرفتار عقوبت اخروی نشوید، یادآور شد: بنا به فرموده رسول خدا(ص) هر آنگونه که زندگی کنید می میرید و هر طور که بمیرید مجددا زنده می شوید و بدون شک و تردید مرگ هر کس همرنگ با رفتار و اعمال او در این دنیا است.

وی با بیان این که اگر انسانی اسلامی و انسانی رفتار نمی کند به درک واصل شده و زندگیش تمرین جهنم و عقوبت اخروی است، بیان کرد: بنا به فرموده قرآن بهترین دعا رَبَّنَا آتِنَا فِی الدُّنْیَا حَسَنَةً وَفِی الآخِرَةِ حَسَنَةً است و با عمل صالح و شایسته در این دنیا می توان با خیالی آسوده و آخرتی تامین شده از این دنیای فانی به آخرت سفر کرد.  

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که دنیا مقدمه آخرت و آخرت محل حصول و برداشت نتیجه است، گفت: زندگی بدون نشاط معیشت را سخت و جهنم را تنگ می کند و هیچ مقدمه غلطی منجر به نتیجه شایسته نمی شود.

استاد اخلاق حوزه با بیان این که روز قیامت را تنها مرتد، ستمگر و گناهکار تکذیب می کند، خاطر نشان کرد: در بین عقوبت های الهی هیچ چیز بدتر و سخت تر از سیه دلی نیست و ابوجهل به سبب سیه دلی بود که نتوانست ایمان بیاورد.

وی با بیان این که گناه نکردن مرتبه برتری از ثواب دارد، بیان کرد: انسان های مسلط بر خود باید تلاش به پرهیز از ارتکاب گناه کنند، همچنین بد اخلاقی با اعضای خانواده نکنید و مال حرام نخورید که این نوع از رفتارها جایگاه والاتری نسبت به انجام ثواب در نزد درگاه الهی دارد و انسان را از سیاهی دل نجات می دهد./864/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات