۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۰۹۴۲۲

بازدید حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر از روند آماده سازی فرودگاه امام خمینی

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی از روند آماده سازی فرودگاه امام خمینی برای انتقال ۳۵ هزار نفر از حجاج ایرانی به حج ۹۶ بازدید کرد.
حضور حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در مراسم رونمایی از کتابخانه جامع حج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی امروز ۱۴ تیرماه در فرودگاه امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده و از روند آماده سازی این فرودگاه برای انتقال ۳۵ هزار نفر از حجاج ایرانی به حج ۹۶ بازدید کرد.

در حاشیه این دیدار طی نشستی که برگزار شد، نویدی، مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) طی سخنانی گفت: امروز فرودگاه محلی با نگاه اقتصادی و فرهنگی است.

وی افزود: طی دو سال گذشته اقداماتی انجام شده است که خدماتی شایسته در شان مردم کشورمان ارائه شود اما برای پیشرفت باید حمایت همه جانبه ارکان نظام شامل آن شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاهی امام خمینی(ره) عنوان کرد: برای اینکه امکانات بهتری به زائران ارائه شود با سازمان حج و زیارت قراردادهایی بسته شده است، امسال درباره ورود و خروج زائران مقداری محدودیت داریم که امیدواریم سال بعد برطرف شود.

نویدی با بیان اینکه با همکاری و همراهی سپاه، پلیس، اداره گذرنامه و تعزیزات مقدمات استقبال و بدرقه شایسته از زائران فراهم شده است، گفت: همچنین در فرودگاه برای حجاج برنامه‌های فرهنگی نیز برگزار خواهد شد.

در ادامه شیرمحمدی معاون توسعه و زیرساخت حج و زیارت، گفت: زمینه اعزام 35 هزار زائر از فرودگاه امام خمینی(ره) فراهم شده است.

وی افزود: زمان آغاز اعزام زائران از 5 مرداد تا 5 شهریور خواهد بود، و زمان بازگشت آنها نیز از 15 شهریور تا 7 مهر خواهد بود.

معاون توسعه و زیرساخت حج و زیارت، بیان داشت: از تهران 20 هزار نفر و از شهرستان‌ها 15 هزار نفر اعزام خواهند شد.

شیرمحمدی ابراز کرد: دسترسی اتوبان‌های اطراف فرودگاه بررسی و تردد حجاج و خانواده‌ آنها تسهیل شده است، اقداماتی مانند مسقف کردن، نصب صندلی، تهویه سرویس بهداشتی و ... نیز در سالن حجاج فراهم شده است.

همچنین در ادامه این نشست مرتضی برزکار مدیر پروژه بهبود و کیفیت فرهنگی حج، طی سخنانی گفت: با طرحی به نام مهربانی 110 نفر از سوی سازمان حج و زیارت معرفی شدند که به مردم راهنمایی، کمک رسانی و مشاوره دهند.

وی درباره طرح شمیم بهشت زائران، عنوان کرد: بر اساس این طرح در هماهنگی صورت گرفته با بعثه و حوزه علمیه قم قرار است مبلغانی در فرودگاه مستقر شوند که به شبهات و سوالات شرعی زائران پاسخ دهند.

مدیر پروژه بهبود و کیفیت فرهنگی حج، افزود: در طرح شمیم بهشت با هدف فراهم کردن آمادگی روحی و روانی زائران فضاسازی فرودگاه به نحوی صورت گرفته که حجاج از فرودگاه امام(ره) احساس کنند که وارد حج شده‌اند.

برزکار ادامه داد: همچنین طی طرحی دیگر به نام لحظه دیدار داستان‌های اهل بیت(ع) و خاطرات سفر حج در قالب نمایش، چاوشی خوانی و نماآهنگ در سالن انتظار فرودگاه برای زائران برگزار خواهد شد.

وی ابراز کرد: در طرحی دیگر به نام لبیک کلیپ و فعالیت‌های چندرسانه‌ای فرهنگی برای زائران از طریق صدا و سیما پخش می‌شود.

مدیر پروژه بهبود و کیفیت فرهنگی حج، در پایان خاطرنشان کرد: در راستای بدرقه زائران حج تمتع از خادمان آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در فرودگاه حضور خواهند داشت.

در ادامه نشست حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر درباره امنیت زائران، عنوان داشت: امروز برخی افراد درباره امنیت زائران فضای مسمومی را در جامعه ایجاد کرده‌اند که سبب استرس زائران شده که امید است با همکاری صدا و سیما این مسأله کاهش پیدا کند.

بنابراین گزارش پس از نشست خبری مسؤولان بعثه به همراه مسوولان فرودگاه امام خمینی(ره) و خبرنگاران از سالن در دست احداث ویژه حجاج بازدید کردند./201/807/ب1

ارسال نظرات