۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۵۰۹۸۷۷
مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین:

جاهلیت مدرن زنان را از هویت اصلی شان دور ساخته است

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزوین گفت: امروزه جاهلیت مدرن بار دیگر جایگاه زن را تنزل داده و این کار را به دست خود زنان سپرده و در قالب فعالیت و جنبشی که ظاهرش به زن حیثیت اجتماعی می‌ بخشد، انجام می دهد.
محمد علی عبدالهی

حجت الاسلام محمدعلی عبدالهی،‌ مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به جایگاه زن در جامعه، گفت: پیش  از اسلام زنها در بدترین وضعیت ممکن زندگی می‌کردند و حتی داشتن دختر ننگ به شمار می‌آمد؛ اما پس از مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) قرآن برای زن شخصیت قائل شد و حقوق مربوط به او را مطرح کرده و حتی گاهی  او را بعنوان الگوی جامعه بشری معرفی می‌کند، در نگاه اسلامی زن تنظیم کننده رفتار جامعه مربی جامعه و محل عروج انسان به ملکوت است.

وی ادامه داد: با وجود جایگاهی که اسلام برای زن در نظر گرفته،  امروزه جاهلیت مدرن بار دیگر جایگاه زن را تنزل داده و این بار این کار را به دست خود زنان سپرده است و در قالب فعالیت و جنبشی که ظاهرش به زن حیثیت اجتماعی می‌دهد اما در واقع او را از جایگاه واقعی خود دور ساخته و هویتش را وارونه معرفی کرده است به اهداف خود دست می‌یابد.

حجت الاسلام عبدالهی درباره برابری زن و مرد، ابراز داشت: در شعار برابری زن و مرد تشابه با تساوی اشتباه شده و در اصل به معنای نادیده گرفتن حقوق زنان است، زیرا زن و مرد دارای توانایی‌هایی متفاوت از یکدیگر هستند بنابراین قرار دادن زن در جایگاه مرد شخصیت واقعی زن را لگدمال کرده و از عدالت اجتماعی که در آن هر چیزی در جای خودش قرار دارد و هر فرد وظیفه خود را انجام می‌دهد دور می‌شود.

وی درباره چرایی تغییرات هویتی جامعه زنان و دور شدن از رسالت اصلی، توضیح داد: آگاهی نداشتن از وظیفه خود و زیبا نشان دادن بدیها، تبلیغات و وارونه نشان دادن ارزشها و ضد ارزشها و دوری و گریزانی از دین از جمله عوامل دور شدن جامعه زنان از هویت اصلی خود است.

مدیر مدرسه علمیه ملاوردیخان قزویندر ادامه افزود: مهم‌ترین عاملی که برای حفظ جامعه لازم است رعایت تقوا و تدین به دین مترقی اسلام است و باید دانست که هر چه افراد دیندارتر باشند از زندگی سالم‌تری برخوردار خواهند بود.

وی سپس با اشاره به میزان توجه قوانین و سیاست های کلی به هویت و جایگاه تربیتی زنان، خاطرنشان کرد: تا حدودی وظایف و حقایق در جامعه معرفی می‌شود، اما این میزان به اندازه کافی نیست و گاهی قوانین اجرایی نیز متأثر از سیاست های کلی جهانی و ضد ارزشی است، علت نیز این است که در این موارد مسؤولانی که به کار گمارده می‌شوند کارشناسان خوبی برای کارها نیستند.

حجت الاسلام عبدالهی در پایان گفت: با توجه به گفته امیرمؤمنان(ع) عدالت قرار گرفتن هر چیزی در جای خود است، با عمل به این گفته هیچ کس ضرر نمی‌کند و شخصیت زن نیز حفظ خواهد شد و از تأثیرگذاری در جامعه برخوردار بوده و شخصیت های برجسته‌ ای خواهند بود./955/302/ب2

ارسال نظرات