۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۱۰۱۶۸
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی:

ابتکار آیت الله مکارم در برگزاری همایش علیه تکفیر سبب اجماع مسلمانان شد

نماینده مردم خوزستان در خبرگان برگزاری همایش علیه تکفیری ها از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی را اثرگذار و سبب اجماع مسلمانان علیه تکفیری ها دانست.
حجت الاسلام والمسلمین فرحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه های مدرسه بقیة الله تهران گفت: بنده به اتفاق آقایان کعبی، اراکی و موسوی جزایری هیأت امنای این مجموعه هستیم.

وی افزود: با توجه به فعالیت های خوب فرهنگی که آقایان در تهران انجام دادند و سابقه پشتیبانی حوزه علمیه از کارهای مساجد با تدبیر آیت الله جزایری و دوستان دیگر، آقای دسمی اهتمام کرد و چند سالی می شود که مدرسه بقیة الله راه اندازی شده است.

معاون آموزش سابق حوزه های علمیه با بیان این که طلاب از پایه 1 تا 10 در این مدرسه مشغول فعالیت علمی هستند، اظهار داشت: آقای جمشیدی هم وقتی کارها را دیدند علاقه مند شدند و مجوز حوزه خواهران را صادر کردند که تأثیرات خوبی داشته است.

وی ادامه داد: مدرسه بقیة الله از سال 91 در تهران تأسیس شد و قریب به 300 طلبه، استاد و کادر مدرسه در آن فعالیت دارند، همچنین 150 نفر در دوره های حوزه های دانشجویی و علوم اسلامی حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به برنامه های مدرسه ریحانة الرسول ویژه خواهران ابراز داشت: این مدرسه دو سال است که تأسیس شده و 70 طلبه خواهر داریم، قریب به 400 نفر از خواهران هم در دوره های معارفی هستند.

وی عنوان کرد: خوشبختانه فعالیت های خوبی در مدرسه صورت گرفته و با حفظ سنت های حوزه سعی شده مسائل روز همانند مکالمه، دوره های مدیریت فرهنگی و رسانه تدریس و روش های کار تربیتی به طلاب آموزش داده شود.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان خاطرنشان کرد: یکی از مجموعه هایی که به دلیل ارتباط خوب با مدارس و مساجد تهران مورد اقبال است مدرسه بقیة الله به شمار می رود، مشکلی که وجود دارد این است که صف متقاضی متراکم است اما جای کافی وجود ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضرت آیت الله مکارم شیرازی جهت برگزاری کنگره و همایش هایی علیه تروریسم و تکفیری ها اضافه کرد: خوشبختانه این برنامه ها در سطح داخلی و جهان اسلام بسیار اثرگذار بوده و سبب اجماع مسلمانان علیه تکفیری ها شده و خروجی های مهمی داشته است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات