۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۵۱۰۲۰۵
آیت‌الله ری شهری:

دهه کرامت عامل پایدار شدن شادی و نشاط در بین مردم است

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه اسلام دین شادی است، گفت: دهه کرامت راهی برای هدایت مردم به سمت شادی پایدار است.
ریشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری‌شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که در تالار شیخ صدوق برگزار شد، گفت: دهه کرامت فرصت و ظرفیت بسیار مناسبی برای انتقال فرهنگ اهل بیت‌(ع) به مردم به ویژه جوانان است که با برنامه‌ریزی دقیق می‌توان این فرصت را بسیار پربار و غنی کرد.

وی با اشاره به شعار دهه کرامت سال 96 مبنی براینکه «در شادی اهل بیت(ع) شاد باشیم» اظهار داشت: انتخاب این شعار جای بسی تقدیر و تشکر دارد و لازم است همه فعالیت‌ها در این ایام حول محور همین شعار برای شاد سازی تمام اقشار جامعه برنامه ریزی شود چرا که شادی در جامعه ما مغفول مانده و اکثرا ما را امت گریه می‌شناسند.   

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام دین شادی است، ابراز کرد: اسلام برنامه تکامل معنوی و روحانی انسان بوده و شادی یکی از وجوه تکامل انسان به شمار می‎رود.

این مفسر قرآن کریم درباره اینکه اسلام شادی را از دو زاویه پایدار و غیر پایدار مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: هدف اسلام هدایت مردم به سمت شادی پایدار است امام کاظم(ع) می‌فرمایند: ممکن است برخی افراد به دنبال شادی‌های یک لحظه‌ای باشند ولی این نوع شادی‌ها زودگذر و ناپایدار است و بیشتر مردم بیشتر دنبال این نوع شادی هستند در حالی که اسلام به دنبال شادی ممتد است.

آیت الله ری شهری افسردگی را از جنود جهل و شادی را از جنود عقل بیان کرد و اظهار داشت: شادی از ویژگی‌های انسان عاقل است و حزن و اندوه در او راه ندارد و اولیای الهی در سخت‌ترین مراحل نیز از هر گونه غم و اندوه به دور هستند. 

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: اگر برنامه‌های اسلام در جامعه پیاده شوند به طور قطع شاهد جامعه‌ای شاد خواهیم بود چرا که شادی از اسلام دور نیست.

این استاد درس اخلاق با بیان اینکه گاهی اسلام انسان را به حزن تاکید می‌کند، گفت: اسلام در توصیه‌هایی که به گریه، انابه و خشوع دارد هدفش رسیدن به شادی پایدار است بنابراین حزن در اسلام شادی آفرین است. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر سال اگر برای دهه کرامت شعاری در نظر گرفته شود و برنامه‌های آن ایام حول محور آن شعار برنامه‌ریزی شود در انتقال فرهنگ شادی اسلامی بسیار نقش خواهد داشت./202/813/ب1

ارسال نظرات