۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۱۰۳۷۸
امام جمعه موقت شهر شال:

انقلاب اسلامی حجاب زنان را به حجاب معرفتی تبدیل کرد

امام جمعه موقت شهر شال گفت: به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و به ویژه وصیت نامه شهدا که در آنها بر کرامت زن تاکید شده در زمینه آشنایی زنان با هویت اصلی خود پیشرفت هایی را داشته‌ایم و حجاب به حجاب معرفتی تبدیل شده، با وجود این ریزش هایی نیز وجود داشته است.
حجت‌الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی

حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه موقت شهر شال در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به میزان آشنایی زنان با هویت اصلی خود، گفت: در این زمینه به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا و به ویژه وصیت نامه شهدا که در آنها بر کرامت زن تاکید شده رویشها و پیشرفتهایی را داشته‌ایم و حجاب به حجاب معرفتی تبدیل شده، با وجود این دشمنان نیز بیکار نیستند، همچنین نفس اماره نیز در این راستا فعال بوده و در نتیجه ریزشهایی نیز داشته‌ایم.

وی درباره چرایی تغییرات هویتی و دور شدن زنان از رسالت اصلی خود، خاطرنشان کرد: شیطان قسم خورده که دنیا را در چشم مردم زینت بخشد، این مورد در دنیای ما خود را در شکل تمدن غرب نشان داده که به زینتهای ظاهر و زرق و برق توجه دارند، در واقع تمدن پوشالی و توخالی غرب در این راستا بی تأثیر نبوده است.

حجت الاسلام موسوی شالی با بیان منزلت اجتماعی زن، ابراز داشت: نباید در صحنه اجتماع به زن به عنوان یک کالا نگاه شود، لازم است شخصیت، تقوا و روحیات خاص زنانه مورد توجه قرار گیرد، زمانی منزلت اجتماعی زن ممکن می‌شود که او از نظر ظاهری با پوشش با وقار و اسلامی حضور یابد و از نظر باطنی نیز با مرد مقایسه نشود.

وی درباره سوء برداشت از شعار برابری زن و مرد، یادآور شد: برابری در بسیاری موارد با بی عدالتی و ظلم برابر می‌شود، برای اینکه حقوق زن و مرد ادا شود باید شعار عدالت داده شود که با توجه به آن به استعدادها و توانایی‌های افراد با حفظ کرامت بها داده می‌شود.

امام جمعه موقت شهر شال سپس به میزان توجه و گرایش اقدامات مسؤولان و سیاست های کلان اجرایی نسبت به هویت های اصلی زنان همچون تربیت فرزندان اشاره کرد و عنوان کرد: در این راستا تا وضع ایده آل فاصله زیادی وجود دارد و احساس می‌شود گاهی از روی غفلت و جهالت یا  از روی دشمنی و عناد خواسته و ناخواسته به ابعادی همچون تربیت و خانه داری توجه نمی‌شود، با وجود این نباید نظام اسلامی را ناکارآمد نشان داده و بیان شود که در حفظ کرامت زن ناموفق عمل کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در مقابل کارهای ضد فرهنگی که صورت می‌گیرد، توجه و ارزشی که برای مادران شهدا در نظر گرفته می‌شود دارای تأثیر مثبت است.

حجت الاسلام شالی درباره چرایی نبودن قوانینی در حمایت از زنان خانه  دار و توجه به نقش خانه داری و تربیتی آنان، ابراز داشت: در حال حاضر مسؤولان جامعه ما تحصیلکرده هستند و این تحصیل در دانشگاه‌هایی صورت گرفته که تمدن غرب آن را طراحی کرده است و باید دید آیا نگاه درست، عمیق، دقیق و عدالت خواهانه‌یی که اسلام به زن داردة به عنوان تفکرات علمی تدریس می‌شود یا نگاه غربی؛ در واقع نوع درس هایی که تدریس می‌شود در نبود قوانین تأثیرگذار است، فکر و نگاه افراد بگونه‌ ای است که تمدن غربی الغا کرده و آنها با تفکر اسلامی رشد نکرده‌اند.

وی در پایان گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی لازم است انقلاب فرهنگی صورت گیرد و درسهای تدریس شده در دانشگاه‌ها بر اساس نگاه قرآن و اهل بیت(ع) باشد و در کنار آن تفکر غربب بیان شده و مورد نقد قرار گیرد./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات