۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۱۰۶۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

قانونمندی و عدالت رویکرد اصلی متولیان مالیاتی باشد

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه پرداخت مالیات در مملکت اسلامی وظیفه قانونی و شرعی است، گفت: باید قانون‌مندی و رعایت عدالت رویکرد اصلی متولیان مالیاتی باشد.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در دیدار با مدیرکل و مسؤولان اداره کل امور مالیاتی استان، با گرامیداشت هفته امور مالیاتی، اظهار کرد: دریافت مالیات کار مهم؛ اما در عین حال سخت است.

وی افزود: عده‌ای از قانون آگاه نیستند یا می‌خواهند قانون را دور بزنند؛ در نتیجه زمانی که بحث مالیات پیش می‌آید آن را غیرمتعارف می‌دانند در حالی که اکنون مالیات در دنیا بزرگ‌ترین پشتوانه دولت‌ها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید هر شهروندی مالیات بدهد اصلی پذیرفته شده در تمام دنیا است، ادامه داد: دریافت مالیات عرف دنیا بوده و زمینه را برای کشورداری و خدمات‌دهی به مردم فراهم می‌کند.

به گفته رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، خدمات‌دهی به مردم پشتوانه اقتصادی می‌خواهد که یکی از این پشتوانه‌های ثابت و مداوم، اخذ مالیات است.

وی با بیان اینکه باید اصل قانون را بپذیریم اما شاید برخی قانون دان نبوده و در بحث مالیات توجیه نیستند، خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت مالیات برخی روحیه قانون‌گریزی دارند و دور زدن قانون را هنر و زرنگی می‌دانند و عده‌ای هم یا دانه‌درشت هستند یا به دانه‌درشت‌ها وصل هستند که رعایت کامل قانون در مورد این افراد اهمیت بیشتری دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه افرادی که از مالیات فرار می‌کنند باید قانون‌مند شوند، گفت: کسانی که درآمدهای میلیاردی دارند باید مالیات خود را به‌صورت کامل بپردازند؛ زیرا اگر در پرداخت مالیات تقلب کنند ظلم به مردم است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به متولیان امور مالیاتی، اظهار کرد: باید محور اصلی شما عدالت و قانون‌مندی باشد؛ زیرا اگر قانون را رعایت کنید پیش وجدان خود آسوده خواهید بود و عرف هم آن را می‌پسندد.

وی با بیان اینکه قاطعیت در بحث مالیات لازم است؛ زیرا برخی مواقع با زبان خوش درست نمی‌شود، افزود: همچنین باید اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی در مورد مالیات بیشتر شود تا مردم نسبت به این مقوله آگاهی بیشتری کسب کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه خلاف قانون عمل کردن به معنای خلاف شرع است، گفت: مالیات دادن در یک کشور اسلامی علاوه بر اینکه وظیفه قانونی است یک وظیفه شرعی و دینی هم محسوب می‌شود./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات