۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۵۱۱۰۹۱
امام جمعه تبریز: 

خبرنگاران منادی وحدت در استان باشند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تأکید بر انعکاس اخبار امیدآفرین در جامعه از سوی رسانه‌ها، گفت: خبرنگاران منادی وحدت در استان باشند.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در دیدار هیأت مدیره و بازرسان خانه مطبوعات و انجمن مدیران مسؤول مطبوعات استان، اظهار داشت: بنده سال‌هاست که خود در عرصه رسانه فعالیت دارم و همواره تعامل مطلوبی در طول سالیان متمادی با خبرنگاران داشته ام.

وی با بیان این‌که وضعیت برخی مطبوعات استان در شأن نام آذربایجان و تبریز نیست، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی نشریات صرفا برای چاپ آگهی منتشر می شوند نه برای اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی، از این رو لازم است سطح کیفی مطبوعات استان اعم روزنامه‌ها، هفته‌‌نامه، ماه‌نامه و حتی فصل‌نامه های منتشره در استان ارتقاء یابد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که میزان مطالعه روزنامه میان مردم کشور پایین است، گفت: علت‌های مختلفی برای این امر وجود دارد که یکی از آن‌ها گسترش فضای مجازی و شبکه‌های جمعی میان مردم است که مردم بیشتر راغب به پیگیری اخبار در فضای مجازی هستند، حتی این وضعیت بر میزان مخاطبان صدا و سیما نیز اثرگذار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر انعکاس اخبار امیدآفرین در جامعه از سوی رسانه‌ها، گفت: خبر باید محکم، مستدل، مایه امید و همچنین منادی وحدت در جامعه باشد، در غیر این صورت مایه التهاب در جامعه خواهد بود.

امام جمعه تبریز ادامه داد: مردم معمولا پیگیر اخبار رسانه‌هایی هستند که همواره اخبار مستند، مستدل و صحیح منتشر می کنند، بنا بر این اصل صحت و امیدآفرینی باید در انعکاس اخبار رعایت شود، این امر می تواند در عین حفظ گرایش سیاسی رسانه ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به این‌که پیگیر بودن اهل رسانه برای خبرهای ناب، دست اول و جنجال برای جلب مخاطب منافاتی با کار رسانه‌ای صحیح و اصولی ندارد، گفت: درب بیت امام جمعه به روی همه خبرنگاران و اصحاب رسانه استان باز است، چراکه این روش همان روش مقام معظم رهبری است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رعایت انصاف در نقد عملکرد مسؤولان، گفت: اگر گله‌مندی با رعایت انصاف و اخلاق باشد، منشأ خیر و اثر خواهد بود، در غیر این صورت مایه ترویج بداخلاقی در جامعه می شود.

گفتنی است، در ادامه این دیدار مرتضی شفیعی مدیر خانه مطبوعات آذربایجان‌شرقی، اسد فلاح رییس هیأت مدیره خانه مطبوعات استان و سید رضا علوی رییس هیأت مدیره انجمن مدیران مسؤول به ارائه نکته نظرات خود پرداختند./935/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات