۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۱۱۱۲۱
به مناسبت روز عفاف و حجاب رقم خورد؛

از «حجاب، دری به سوی بهشت» تا «حریم امن» در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

به مناسبت فرا رسیدن روز عفاف و حجاب، دو نمایشگاه فرهنگی با عناوین «حجاب، دری به سوی بهشت» و «حریم امن» در دو کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در تربت‌ حیدریه و مشهد برپا شد.
حجاب

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، این دو نمایشگاه با اهدافی مانند حمایت از قیام‌کنندگان مسجد گوهرشاد در سال 1314 و امر به معروف حجاب زن مسلمان در تمام ارکان‌های زندگی اجتماعی و همچنین افزایش سطح آگاهی مراجعین درباره اهمیت حجاب و نقش اثرگذار آن در موفقیت‌های معنوی، حفظ بنیان خانواده، کاهش مفاسد و مصونیت و آرامش زن، از 20 تا 24 تیر 1396، به ترتیب در کتابخانه امام رضا(ع) تربت‌ حیدریه و کتابخانه زینبیه(س) مشهد دایر شده است.

جواد صادقی‌فر؛ مسئول کتابخانه امام رضا(ع) تربت حیدریه دراین باره ابراز کرد: مجموعه‌ای کتاب و پوستر با محوریت موضوعی حجاب و عفاف در نمایشگاه «حجاب، دری به سوی بهشت»، از ساعت 7:15 تا 14:30، در این کتابخانه واقع در شهرک ولی عصر(عج)، خیابان چمران، در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

همچنین سیدقاسم حسینیان؛ مسئول کتابخانه زینبیه(س) مشهد گفت: نمایشگاه «حریم امن» با نمایش منتخبی کتاب چاپی با موضوع حجاب و قیام گوهرشاد، از ساعت 7:20 تا 19:45، در دو شیفت مجزای خواهران و برادران، در این کتابخانه به نشانی مطهری شمالی 2، مسجد زینبیه(س)، آماده میزبانی از اهل کتاب و کتاب‌خوانی است.

از جمله کتاب‌‌های این دو نمایشگاه می‌توان به عناوین حجاب در آینه قرآن، عفت ندای فطرت، عطر عفاف، دُر و صدف، حجاب و عفاف، حجاب در فرزندان، چرا با حجاب شدم؟، قیام فیروزه‌ای، گستره عفاف و زندگی، پوشش در عصر فناوری، حجاب عزت است یا اسارت، کشف حجاب، مسئله پوشش و… اشاره کرد.

این دو کتابخانه زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، علاوه بر ارائه خدمات مطالعاتی به اقشار گوناگون کتابدوست جامعه با برپایی نمایشگاه‌های متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی در مسیر اشاعه فرهنگ مطالعه در کشور و بالابردن آگاهی و دانش مراجعین خود فعالیت می‌کند.

یادآور می‌شود، 21 تیر ماه؛ سال‌روز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید./۸۶۴/ د ۱۰۲/ ش

ارسال نظرات