۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۵۱۱۱۹۱
آیت‌الله مهمان‌نواز:

حجاب و عفاف مسأله اعتقادی و زیربنایی جامعه اسلامی است

آیت الله مهمان نواز با اشاره به اینکه بحث حجاب موضعی صوری، ظاهری و احساساتی نیست بلکه زیربنایی و اعتقادی است، گفت: اگر فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ما نهادینه شود جامعه بهشت گونه می‌شود.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، اظهار کرد: باید در جامعه اسلامی به حوزه‌های مختلف عفت نگاه کنیم؛ یعنی این‌گونه نباشد که وقتی سخن از حجاب و عفاف به میان می‌آید فوراً اذهان ما به سمت چادر برود.

وی تصریح کرد: جامعه عفیف دارای پوشش، رفتار، کلام و بیان، قلم، موضع‌گیری و اقدام عفیفانه بوده و عفت در تمام بخش‌های آن جاری است نه اینکه تنها در پوشش خلاصه شود.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بیان اینکه عفت زیربنایی در ساختار سبک زندگی اسلامی بوده و به زندگی ما مدل ارائه می‌دهد، افزود: خوشبختانه در نظام جمهوری اسلامی موضوع حجاب و عفاف و این مقولات جدی گرفته شده و کسانی هستند که شبانه‌روز فکر می‌کنند چه کنیم جامعه ما بیشتر به سمت حجاب و عفاف و حیا برود.

وی با بیان اینکه حجاب و عفاف مردم ما ریشه در ایمان آنها دارد، خاطرنشان کرد: باید مراقب باشیم دشمن به این موضوع پی برده که ایمان ملت ایران مهم‌ترین خصلت این مردم بوده و ایمان هم در فضای عفت شکل می‌گیرد نه بی‌عفتی؛ ازاین‌رو دشمن ایمان ما را نشانه گرفته است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه بحث حجاب موضعی صوری، ظاهری و احساساتی نیست بلکه زیربنایی و اعتقادی است، ادامه داد: اگر فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه ما نهادینه شود جامعه بهشت گونه می‌شود.

وی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام در جایی فرموده بهشت زیر پای مادران است و در جای دیگر فرمود بهشت زیر سایه شمشیرزنان است که در واقع بهشت زیر پای مادری است که مجاهدپرور باشد.

آیت‌الله مهمان‌نواز گفت: بهشت زیر سایه شمشیرهایی است که به دست انسان‌های غیرتمندی داده شده که در دامن مادران عفیف و پاک‌دامن پرورش داده شده‌اند.

وی با بیان اینکه قران می‌فرماید حتی اگر می‌خواهید به فقیری کمک کنید به فقیر عفیف کمک کنید، افزود: بعضی از نیازمندان به‌اندازه‌ای عفیف هستند که گمان می‌کنید پول دارند و اینکه از نگاه قرآن عفت حتی در بحث مساعدت‌های مالی ارزش و ملاک است، نشان‌دهنده اهمیت عفاف در مکتب اسلام است./9314/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات