۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰
کد خبر: ۵۱۱۲۲۱
دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور:

مدیران نخستین منادیان حیا و عفت باشند

حجت الاسلام دعایی گفت: مدیران جامعه در تمام سطوح باید نخستین منادیان و فرهنگ‌ سازان حیا و عفت باشند.دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: مدیران جامعه در تمام سطوح باید نخستین منادیان و فرهنگ‌ سازان حیا و عفت باشند.
دعایی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین دعایی، دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور، چهارشنبه (21 تیر) در مراسم گرامی داشت هفته عفاف و حجاب و تجلیل از بانوان خبرنگار محجبه گلستان گفت: 82 سال قبل در چنین روزی فاجعه ای در مسجد گوهر شاد اتفاق افتاد که برای ملت کشور ایران بسیار تلخ بود.

وی با اشاره به اینکه طبق اذعان وزیر وقت آمریکا این حادثه سه هزار شهید به همراه داشته است، افزود: این شهدا پای آموزه های عفت، حیا، استقلال فرهنگی و مقاومت در مقابل یک مزدور، جلاد انگلیسی به نام رضا شاه ایستادگی کردند.

حجت الاسلام دعایی با بیان اینکه شهید حقیقتی است که در فضا تاریخ ایستاده و اطلاعاتی را نور افشانی می کند، اظهارداشت: شهدا همه هستی خود را فدا کردند راه را برای استقلال، عزت، آزادی و کرامت همه ما باز کردند که این راه باید با افتخار ادامه داده شود تا به تعالی، سعادت و آنچه که جزو آرمان ها محسوب می شود دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در 83 سال قبل در چنین روزی سه هزار زن و مرد متعهد، با ایمان، غیرتمند پای ارزش ها الهی خود ایستادند و به خاک و خون غلتیدند و شبانه آن ها را در محله ای از مشهد دفن کردند و درخت های در آن مکان کاشتند تا اثری از آنان باقی نماند.

دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت: 80 سال قبل برای پیش برد نقشه استعمار مزدور و دست نشانده که تازه از سفر برگشته بود موضوع کشف حجاب را در دستور کار خود قرار  داد و این کار را از همسر و دختران خود آغاز و به تمام مسئولان لشکری و کشوری دستور داد تا ناموس های خود را برهنه کنند و در خیابان حاضر شوند و بعد مردم متدین را مجبور کرد از حدود غیرت حیا و سبک پوشش عفیفانه خود عبور کنند.

وی افزود: در آن روزگار آژان های تحت دیکتاتور آن زمان چادرها رو از روی زنان می کشیدند و این را تحمیل می کردند، اما مردم ما مقاومت کردند و بسیاری از بانوان سال ها از منزل خود بیرون نیامدند.

 

هفته عفاف و حجاب یادآور عفت و استقلال فرهنگی است

حجت الاسلام دعایی با اشاره به اینکه لشکر هنرمندان غیرعفیف جامعه اسلامی را نشانه رفته است، اظهارداشت: نگاه ولنگارانه برخی مدیران در کشور حاکم شده است، مدیران جامعه در تمام سطوح باید نخستین منادیان و فرهنگ‌ سازان حیا و عفت باشند.

وی با بیان اینکه کدام یک از دولتمردان دغدغه بسط حیا در کشور را دارند، تصریح کرد: امروز نه تنها دغدغه بسط حیا در کشور نیست بلکه در میتینگ‌ هایشان خانم‌ ها مقابل‌ شان روسری‌ ها را برمی ‌دارند و هورا می‌ کشند و آنها با کمال بی‌ تفاوتی برای ‌شان دست می ‌زنند که نباید اجازه دهیم چنین اتفاقی رخ دهد.

دبیر کل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور خانه را بستر تولید فرهنگ دانست و گفت: آیا امروز خانواده در جمهوری اسلامی جزو اولین اولویت مسئولان به شمار می آید، 4 هزار شهید در استان گلستان خون دادند و در افق شهادت نظاره می‌کنند که چه کسی کعبه مقصود است.

وی افزود: با تقویت عنصر حیا و عفت می توان تاج بندگی را به رخ بندگان کشاند و این باعث پرستیژ پیدا می‌ شود.

حجت الاسلام دعایی چادر را برای اشراف امت دانست و اظهارداشت: وقتی شما ارزش خود را به تاراج نبردید وقتی عنصر جنسیت را به تاراج نگذاشتید یعنی به آرامش و امنیت رسیدید.

وی آمار طلاق در جمهوری اسلامی  را دسته گلی دانست که توسط دولت به مردم تحمیل می شود، تصریح کرد: به دادگستری‌های استان مراجعه کنید از هر یک‌هزار پرونده بالغ بر 80 درصد آمارهای طلاق ناشی از عنصر بی‌حیایی و بی‌حجابی است که حرف اول را می‌زند.

دبیرکل جبهه فرهنگی عفاف و حجاب کشور گفت:  در حال حاضر در کشور چندصد ماهواره به صورت شبانه روز درحال تکثیر ویروس بی‌ حیایی است سایت های اجتماعی این لشکر هنرمندانه غیرعفیف و این نگاه ولنگارانه فرهنگی برخی مدیران که بر ما حاکم شده است ما را به کجا می برند.

 وی اکنون فضای جنگ سخت با جنگ نرم جابه جا شده است، افزود: باید مسجد گوهرشاد دوباره تکرار شود تا به هوش بیاییم چه زمانی می خواهیم متوجه شویم تا فرهنگ حیازدایی جلو رود آخر مملکت ما به کجا خواهد رسید.

حجت الاسلام دعایی اظهارداشت: ارزش‌ها و ضدارزش‌ها از هم جدا شده است چرا امر به معروف و نهی از منکر نصورت نمی گیرد چرا آرام از کنار مسائل عبور می‌کنید قرآن به همه نیازها پاسخ می‌دهد و پاسخ قرآن از همه محکمتر است./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

 

ارسال نظرات