۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۳
کد خبر: ۵۱۱۲۹۷
رییس مجمع عالی بسیج استان قم تبیین کرد؛

ارکان ایمان و تمسک به ساحت ولایت و مرجعیت

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که ایمان و تمسک به ساحت ولایت سه رکن دارد، گفت: پاداش از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح داشته و نسبت به اهل بیت و ائمه اطهار معرفت دارند.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، رییس مجمع عالی بسیج استان قم، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که پاداش از آن کسانی است که ایمان و عمل صالح  دارند، گفت: اینان نسبت به آنچه که خداوند متعال بیان کرده باور و اعتقاد دارند و هرگز در اعتقادات خود سست و بی اراده نمی شوند.

وی با بیان این که باید برانتهای نامه اعمال خودتان مهر تقوا و شریعت را داشته باشید، تصریح کرد: وقتی تصمیم بر آن شد که فرزندان آدم نزد خداوند متعال قربانی بیاورند هابیل بهترین آن را آورد اما قابیل این کار را نکرد و بدین ترتیب نزد خداوند متعال پذیرفته نشود و خداوند عمل را از انسانی های با تقوا در مدار شریعت و دین الهی قبول می کند.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم ادامه داد: مالی که انسان زکات و خمسش را نمی دهد با آن حج جائز نیست؛ بنابراین باید در ابتدا مال خود را از هرگونه شائبه ای پاک کند و بداند که بداخلاقی و رفتار ناشایست پاداش عمل مستحب را از بین می برد؛ متاسفانه امروزه عده ای در زندگی اخلاق انسانی و اسلامی ندارند و اینگونه همه خوبی ها را از دست می دهند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که چهارمین مهر بر نامه اعمال اخلاص است، بیان کرد: عملمان باید محض رضای خداوند متعال باشد آنطور که حضرت آیت الله بروجردی در لحظات واپسین عمرشان فرمودند عمل خالص را از خداوند طلب کنید.

وی با بیان این که پنجمین مهر، مهر سیاسی است که باید پای پرونده اعمالمان باشد، اظهار کرد: این مهر مهر ولایت حضرت رضا(ع) و وجود اهل بیت است همانطور که امام رضا(ع) نیز در حدیث سلسله الذهب فرمود هر کس به میدان توحید بیاید از گزند شیطان در امان می ماند که البته یکی از شرایط ارکانی آن ولایت اهل بیت است و به واسطه ولایت عبادات ما پذیرفته می شود.

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان این که ایمان و تمسک به ساحت ولایت سه رکن دارد، گفت: رکن نخست آن معرفت نسبت به اهل بیت و ائمه اطهار است و اهل بیت سه مرجعیت، شان و جایگاه دارند که مرجعیت اول مرجعیت قدسی است و نزدیکترین افراد به وجود رسول خدا(ص) خاندان ایشان و ائمه هستند.

حجت الاسلام جوشقانیان با بیان این که محبت اهل بیت و ائمه اطهار باید در وجود فرزندان بنشیند و نباید محبت های سطحی دیگران وجودشان را فرا بگیرد، یادآور شد: متاسفانه مرجعیت قدسی اهل بیت در زمان بنی امیه و بنی عباس رعایت نشد و همه امامان را به شهادت رساندند والا وجود مبارک ابا عبد الله و سایر ائمه برای جامعه افتخاری ارزشمند بود.

وی شان دوم را شان و مرجعیت علمی اهل بیت دانست و تصریح کرد: مرجعیت حکمی و فصل الخطاب نظام کائنات از طرف خداوند به عنوان حاکم وجود رسول خدا(ص) و پس از او ائمه اطهار هستند و شان و مرجعیت امام شان و مرجعیت حکمی است؛ همچنین هیچ یک از ما نمی توانیم مسلمان باشیم مگر اینکه ولایت را فصل الخطاب بدانیم./202/864/ب1

ارسال نظرات