۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۱۱۳۴۹
مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان:

عفاف و حجاب حافظ خانواده در جامعه است

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان گفت: در جامعه که خانواده کانون اصلی آن است، اهمیت به عفاف و حجاب سبب حفظ و ماندگاری خانواده می شود.
مسؤول شورای ساستگذاری ائمه جمعه خوزستان

حجت الاسلام محمود محمدزاده، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان به مناسبت هفته عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: یکی از مسلمات دین مبین اسلام و به ویژه مذهب تشیع توجه به مسأله عفاف و حجاب است که اساس جامعه می باشد.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان درباره اهمیت عفاف وحجاب در خانواده، ابراز داشت: آنچه خانواده را که ابتدای کانون جامعه است، حفظ می کند مسأله عفاف و حجاب خانم های مسلمان است.

این مقام مسؤول با تبیین عفاف و حجاب از دیدگاه امام خمینی(ره)، اذعان داشت: امام راحل می فرماید که مرد از دامن زن به معراج می رسد یعنی اینکه برای صیانت جامعه از گمراهی، قطعا باید دختران و زنان جامعه ما اهمیت ویژه ای به عفاف و حجاب بدهند.

حجت الاسلام محمدزاده افزود: عفاف و حجاب پشتوانه اعتقادی دارد و یکی از مصادیق عفاف، حجاب است و این حجاب برای حضور سالم و مفید زن در جامعه کاربرد فراوانی دارد.

وی با تشریح حضور زن محجبه در جامعه، بیان داشت: یکی از دلایلی که برخی جوامع را در جهان امروزی به انحطاط کشانده است، مسأله بی عفتی و بی حجابی می باشد چون حضور زن محجبه در جامعه آثار مثبت زیادی دارد.

کارشناس دینی خاطرنشان کرد: سفارش قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام درباره اهمیت حجاب بسیار صریح است و همچنین حکم دینی ما، شیوه حضور زن را در جامعه برای فعالیت های اجتماعی معین کرده است.

مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خوزستان افزود: حجاب زندانی کردن زن یا دختر در خانه و محیط بسته نیست، بلکه شیوه حضور سالم و موفق زن در جامعه را تعالی می بخشد و بعد از انقلاب شاهد آن بودیم که بعضی از زنان در مسؤولیت های خطیر و کلان کشور موفق ظاهر شدند.

حجت الاسلام محمدزاده در رابطه با هدف دشمنان در تهاجم فرهنگی، گفت: دشمنان با تاسیس برخی شبکه های ماهواره ای و کانال های فضای مجازی که اکثرا برای کشور ما ساخته شده درصدد ضربه زدن به تفکر انقلابی و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی هستند.

وی در پایان ابراز داشت: از تمام ائمه جمعه سطح استان، فرمانداران و بخشداران که در هفته گذشته برنامه های خوبی را در رابطه با عفاف و حجاب برگزار کردند و همچنین از صاحبان قلم و فعالان فضای مجازی که به طور گمنام درباره این مقوله مهم فعالیت می کنند، تقدیر و تشکر می کنم./۳۰۲/۹۴۵۳/ب۱

ارسال نظرات