۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۵۱۱۷۱۸
امام جمعه بندپی شرقی:

استکبار از فراگیر شدن فرهنگ مقاومت در جهان هراس دارد

امام جمعه بندپی شرقی با اشاره به هراس استکبار از فراگیر شدن فرهنگ مقاومت، گفت: امام راحل فرهنگ مقاومت را در عصر کنونی زنده کرد و هراس استکبار به خاطر در خطر افتادن منافع آن ها پس از بیداری ملت ها و الگوگیری از این فرهنگ است.
محمد پور رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، امام جمعه بندپی شرقی امشب در جمع مردم شهر گلوگاه در سید نظام الدین با تأکید بر اهتمام مردم منطقه برای مراسم استقبال و تشییع سه شهید گمنام در این منطقه، گفت: شهدا پرچمدار مقاومت و ایستادگی هستند و این الگوها باید برای نسل جوان ما بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی تأکید کرد: اگر مقاومت و ایستادگی ایثارگران ما در ایام دفاع مقدس نبود، امروز ملتی مستقل و سرافراز نبودیم و ما عزت امروز را مدیون شهدا، ایثارگران و خانواده های آن ها هستیم.

استاد حوزه علمیه ضمن تأکید بر این مطلب که شهدای مدافعان حرم ادامه دهنده راه شهدای ایام دفاع مقدس هستند، اظهار داشت: دامنه فرهنگی مقاومت و ایستادگی مرزهای ایران را درنوردیده است و ما شاهد حضور جریان مقاومت در کشورهایی مانند لبنان، سوریه، عراق، یمن و بحرین هستیم.

وی افزود: امروز الگوی شهادت طلبی و مقاومت از دفاع مقدس ما گسترده جهانی شده است و ملت های مظلوم به اثرات بزرگ و دستاوردهای بی نظیر فرهنگ مقاومت پی بردند.

حجت الاسلام پوررمضان آزادسازی موصل را دستاورد فرهنگ مقاومت بیان کرد و گفت: در زمانی که مقام های آمریکایی بارها به مسؤولان عراقی اعلام می کردند بدون حضور آمریکا آزادسازی موصل از چنگال داعش امکان پذیر نیست، با فرمان جهاد مرجعیت عالی عراق و بسیج نیروهای مردمی، موصل به دامن ملت عراق برگشت.

وی افزود: توصیه بسیاری از افراد به دولت عراق همزیستی و مذاکره با گروهک تروریستی داعش درباره شهرهایی مانند موصل بود اما نسخه مقاومت طعم شیرین پیروزی را برای دولت عراق بدون دادن هیج امتیازی نصیب ملت عراق کرد.

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بندپی شرقی با اشاره به اعتراف مقام های آمریکایی درباره پیچیدگی بسیار زیاد جنگ موصل، تصریح کرد: نسخه مذاکره آمریکایی با حضور مقاومت مردمی پیچیده شد و کارایی خود را از دست داد.

وی ادامه داد: امام راحل فرهنگ مقاومت را در عصر کنونی زنده کرد و استکبار از فراگیر شدن این فرهنگ هراس دارد و آن را در تصاد با منافع خود می داند.

حجت الاسلام پوررمضان گفت: برجام نمونه شکست خورده مذاکره در برابر فرهنگ مقاومت است و باید هم مسؤولان و افراد ساده اندیش از این تجربه تاریخی به تعبیر مقام معظم رهبری درس بگیرند./1313/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات