۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۱۱۷۹۲
امام جمعه موقت اهواز:

شورای نگهبان در حفظ و صیانت از اسلام خدمات بزرگی انجام داده است

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: شورای نگهبان در حفظ و صیانت از اسلام و مسلمین گام های فراوانی را برداشته و خدمت بزرگی به اسلام کرده است.
حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: شورای نگهبان اساسی، اندکی پس از تأسیس این نهاد مقدس از سوی امام راحل، همواره مورد هجمه های دشمنان انقلاب اسلامی و حتی دشمنان داخلی بوده است.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به دلایل دشمنی با شورای نگهبان، بیان داشت: دلیل این دشمنی ها و هجمه ها بر علیه شورای نگهبان فقط مخالفت با اسلامیت و جمهوریت نظام است چرا که شورای نگهبان یکی از ارکان مهم حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی است که نقش مهمی در تأیید جمهوریت و اسلامیت نظام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در ادامه بیان داشت: دشمنی ها با شورای نگهبان براساس اسناد و مدارکی که حتی اینجانب در بایگانی از تحرکات برخی گروهک ها و افراد دارم نشان دهنده دشمنی این طیف فریب خورده بر علیه این نهاد مقدس بوده است.

وی در رابطه با خدمت بزرگ شورای نگهبان به اسلام، تصریح کرد: شورای نگهبان در طی دوران انقلاب اسلامی، خدمت بزرگی به اسلام و مسلمین کرده است، یعنی اینکه بُعد اسلامیت نظام را به خوبی توانست، محافظت کند.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به دیدار امام خمینی(ره) با اعضای شورای نگهبان در بدو تأسیس این شورا در سال 1359، اظهار داشت: امام راحل در این دیدار تأکید فراوانی بر اینکه شورای نگهبان در رابطه با نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی بر اساس موازین اسلامی و بدون ملاحضه عمل کند، داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به دیدگاه امام راحل نسبت به شورای نگهبان، تصریح کرد: امام(ره) تعابیر بلندی درباره شورای نگهبان داشت که هم عمق اعتقاد امام راحل به لزوم وجود شورای نگهبان را می رساند و هم از هجمه های دشمنان علیه شورای نگهبان جلوگیری می کرد.

وی در ادامه به تبیین جایگاه شورای نگهبان از منظر امام خمینی(ره) پرداخت و ابراز داشت: امام راحل به صراحت فرمود که تضعیف شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است و جمله دیگری از امام(ره) که فرمود عدم تمکین به نظر شورای نگهبان، مخالفت با اسلام است، پس یعنی اینکه اسلامیت نظام که بقای کشور به آن پایبند است نباید تضعیف شود.

امام جمعه موقت اهواز درباره اعضاء و به ویژه فقهای محترم شورای نگهبان و جایگاه مهم آیت الله جنتی در رأس این شورا، تصریح کرد: اعضای شورای نگهبان وظایف سنگینی را برعهده دارند و فقهای این شورا از علمای برجسته کشور و جامعه اسلامی هستند که در میان این فقها و راس آن ها، عالم جلیل القدر آیت الله جنتی هستند که از نعمت وجود ایشان بهره می بریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی در ادامه افزود: اینجانب سال های زیادی از نزدیک آیت الله جنتی را می شناسم و غیر از تقوا و تقوامداری، عشق به امام راحل، تبعیت از امام حاضر یعنی مقام معظم رهبری، رعایت زهد در زندگی شخصی‌شان و سربازی برای انقلاب و ارزش های اسلامی چیزی مشاهده نکردم./9453/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات