۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۱۱۸۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مردم و مسؤولان به مددجویان بهزیستی نگاه تکریمی داشته باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افراد ناتوان جسمی و فکری از اعضای این جامعه بوده و از حقوق شهروندی برخوردار هستند؛ از این رو نگاه مردم یا مسؤولان به آن‌ها باید نگاهی تکریمی باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان بهزیستی استان، اظهار کرد: سازمان بهزیستی در راستای آسیب‌شناسی، پیشگیری و درمان آسیب‌های جامعه اقدامات بسیار خوب و ارزنده‌ای انجام داده و در این راه موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده است.

وی با بیان اینکه غربالگری از کارهای شایسته‌ای است که بهزیستی در حال انجام آن بوده و سبب پیشگیری از بعضی معضلات در جامعه می‌شود، افزود: مسؤولان بهزیستی در راستای انجام این اقدام مهم، باید بر روی ازدواج‌های فامیلی و تبعات خطرناک آن و جلوگیری از آن‌ها بیش از پیش حساس باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: مخاطبان سازمان بهزیستی غالباً افرادی هستند که به جهت آبرومندی، زبان بیان مشکلات خود را ندارند؛ از این‌ رو کمک کردن به آن‌ها خدمت بسیار ارزنده‌ای است که مورد عنایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در روایت آمده اگر فردی به فریاد کسی برسد که او فریادرسی ندارد و زبان بیان آن را هم ندارد، خداوند متعال از آن فرد در دنیا و آخرت حمایت می‌کند؛ از این رو خدمات بهزیستی مشمول رحمت واسعه الهی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: افراد ناتوان جسمی و فکری از اعضای این جامعه بوده و از حقوق شهروندی برخوردار هستند؛ به همین دلیل نباید نگاه‌های مردم یا مسؤولان به آن‌ها نگاهی تحقیرآمیز باشد بلکه باید نگاهی تکریمی داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: پیشگیری از اعتیاد در نوجوانان و رسیدگی به نوجوانانی که گرفتار این بلای خانمان‌سوز شده‌اند باید یکی از اولویت‌های کاری سازمان بهزیستی باشد.

وی با بیان اینکه یکی از خدمات بسیار ارزنده سازمان بهزیستی، راه‌اندازی اورژانس اجتماعی است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این اورژانس‌ها افرادی که دچار مشکلات اجتماعی و یا خانوادگی هستند، بدون دغدغه مراجعه می‌کنند و با عزت و احترام به مشکلات آن‌ها رسیدگی می‌شود که این بسیار ارزشمند است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی از مسؤولان و مدیران بهزیستی خواست در زمینه خدمات اورژانس اجتماعی اطلاع‌رسانی کنند تا مردم با آگاهی کامل از خدمات آن برخوردار شوند./9314/202/ب2

ارسال نظرات