۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۱۲۳۳۰

هشدار یکی از مراجع تقلید نجف نسبت به نفوذ فتنه گران در عراق

یکی از مراجع تقلید نجف اشرف خاطرنشان کرد: مردم عراق باید نسبت به نفوذ فتنه گران و دسیسه‎های دشمنان جهت تقسیم این کشور هوشیار باشند.
حضرت آیت الله شیخ محمد یعقوبی، از مراجع تقلید نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله یعقوبی از مراجع تقلید نجف اشرف در دیدار محمد اقبال وزیر آموزش و پرورش عراق بر ضرورت توجه به تربیت دانش آموزان تاکید کرد و گفت: دانش آموزان باید بر اساس اخلاق نیک و ارزش‎های انسانی و ملی تربیت شوند.

وی افزود: باتوجه به گسترش سطح دسترسی دانش آموزان به اطلاعات جهانی از طریق انواع شبکه‎های اجتماعی و ماهواره‎ها باید مراقب بود که در دام افکار غلط و موازی با ارزش‎های دینی و ملی قرار نگیرند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: خانواده ها و مدارس باید در جهت اصلاح و توجیه دانش آموزان نسبت به مسائل و واقعیت‎های اطراف خود قدم بردارند و آنان را آگاه کنند.

وی با اشاره به تهدید و ضرب و شتم معلمان در سال‎های گذشته اظهار داشت: مسؤولان باید قوانین لازم را برای حمایت از معلمان تدوین کنند تا آنان بتوانند به بهترین شکل به وظایف خود عمل کنند.

حضرت آیت الله یعقوبی در بخش دیگر سخنان خود نسبت به نفوذ فتنه گران و سیاستمداران فاسد به عراق هشدار داد و بیان داشت: برخی از سیاستمداران با فتنه گری آسیب بسیاری به دستگاه‎های دولتی وارد کرده‎اند. اگر چنین افرادی واقعا خواستار صلاح و پیشرفت مردم و کشورشان هستند، همه ظرفیت‎های مالی و انسانی در اختیار آنان بود و می‎توانستند مشکلات عراق را حل و فصل کنند، اما این مساله را انجام ندادند.

وی ادامه داد: مردم موصل باید نسبت به دسیسه و حیله‎های دشمنان و برخی از سیاستمداران برای تقسیم این منطقه هوشیار باشند.

محمد اقبال نیز در این دیدار از حضرت آیت الله یعقوبی برای حمایت از مجاهدان جهت آزادی شهر موصل و آوارگان تقدیر از تلاش این مرجع تقلید جهت توزیع رایگان کتاب‎های درسی و ترمیم برخی از وسایل آموزشی در مدارس تشکر کرد./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات