۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۵۱۳۹۳۷
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی:

۱۷۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج تمتع ۹۶ اعزام می شوند

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه اعزام کاروان ها به حج تمتع از ۹ مردادماه آغاز می شود، گفت: بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از استان در سال جاری در قالب ۱۲ کاروان به حج تمتع اعزام می شوند.
حج تمتع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: شعار حج امسال از سوی بعثه مقام معظم رهبری «حج، معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی» نام گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان ها به حج تمتع از 9 مردادماه آغاز می شود، گفت: بیش از یک هزار و 700 نفر از استان در سال جاری در قالب 12 کاروان به حج تمتع اعزام می شوند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود 400 نفر در لیست رزرو قرار دارند، افزود: تمام تدبیرات لازم از سوی سازمان حج و زیارت برای حج امسال اندیشیده شده است.

نوفرستی طول سفر حجاج را 30 تا 35 روز است و تصریح کرد: حجاج و هموطنان در حج تمتع به قوانین کشور میزبان احترام بگذارند تا مشکلی به وجود نیاید.

حجت الاسلام اوحدی، مسؤول بعثه رهبری در امور حج و زیارت خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در سال جاری 12 کاروان از استان به حج تمتع اعزام می شوند که از این تعداد دو کاروان اهل تسنن و 10 کاروان اهل تشیع هستند.

وی گفت: دشمنان شایعات و هجمه هایی بر علیه حج تمتع و کعبه آغاز کردند که متاسفانه این شایعات و سخنان گاهی از دهان دوستانی که آگاهی لازم ندارند زده می شود.

مسؤول بعثه رهبری در امور حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: در طول 40 سال گذشته هیچ گاه رابطه ایران با عربستان خوب نبوده است که این موضوع تنها اختلاف سیاسی نیست بلکه اختلاف مذهب است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات