۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۱۴۳۷۰
امام جمعه بیرجند:

مسؤولیت ها در عالم امتحان الهی است

امام جمعه بیرجند گفت: هر آمدنی یک رفتنی دارد و بنده نیز در یک سنگر دیگر فرصت خدمت به مردم را پیدا می کنم، این مسؤولیت ها در عالم امتحان الهی است.
امام جمعه بیرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی، امام جمعه بیرجند ظهر امروز در نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت: در دنیا ملتی به تمدن جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد و ایران از نظر تمدن سابقه زیادی دارد.

وی گفت: هر آمدنی یک رفتنی دارد و بنده نیز در یک سنگر دیگر فرصت خدمت به مردم را پیدا می کنم، این مسؤولیت ها در عالم امتحان الهی است.

امام جمعه بیرجند افزود: بدترین دردم در این استان آن موقعی است که دختری به علت نداشتن جهیزیه ازدواج وی به تاخیر می افتد و دردم این است که نیازمندان در استان زیاد هستند و مسؤولان باید فکری کنند، نباید با داشتن امکانات محرومی وجود داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی افزود: اگر خودم قصد داشتم در بیرجند به عنوان امام جمعه باشم و تمام شرایط آماده می بود می ماندم اما وقتی که می فهمم در عصر یخبندان محبت عده ای از انسان ها بی محبت و بی عاطفه هستند و به آسانی پشت سر بنده حرف می زنند باید بروم.

وی با بیان اینکه بنده با خمس و زکات این مردم درس خواندم، ادامه داد: وقتی به بنده پیشنهاد امامت جمعه بیرجند شد به سراغ آیت الله جوادی آملی رفتم و این موضوع را با وی درمیان گذاشتم که آیت الله جوادی آملی به بنده گفتند برای خدمت به شهر بیرجند بروم.

امام جمعه بیرجند خاطرنشان کرد: وقتی که آمدم بیرجند بنا داشتم 3 سال بمانم اما فعالیت های بنده در شهرستان تا 8 سال ادامه پیدا کرد و امروز من طبق برنامه و دستور بزرگترها از این استان می روم.

حجت الاسلام والسملمین رضایی بیرجندی با بیان اینکه فعالیت های بسیاری از داخل و خارج به بنده شد اما من تصمیم گرفتم به تهران بروم و فعالیت های فکری و فرهنگی خود را انجام بدهم، اظهار کرد: بنده باید در کانون مسائل کشور بروم و آنجا فعالیت های خود را ادامه بدهم.

وی با بیان اینکه بنده حتی کوچکترین ناراحتی از مردم، مسؤولان و نظام اسلامی ندارم، افزود: از شهرم گلایه ندارم اما از برخی گلایه دارم که بیشترین دعاها را در حق آن ها می کنم تا از تله های روانی و جهل نجات پیدا کنند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه قصد دارم برای اسلام بالاترین کارهای قرآنی که در جهان اسلام الگو شود انجام دهم، گفت: تا زنده هستم عشق بنده اسلام، قرآن، امام، ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی عنوان کرد: کسانی که باید از اسلام و دین با مردم سخن بگویند پشت سر بنده حرف می زنند، چطوری می شود به آسانی در جامعه تهمت زد؟ چطوری می شود به آسانی در جامعه توهین کرد؟

وی بیان کرد: اگر بدی از سوی بنده بوده آن را قبول دارم و اگر کار خوبی در استان صورت گرفته است نیز برای آیت الله آیتی، آیت الله عارفی، حجت الاسلام دلاوری گازاری، شهید فاضل، شهید شهاب و شهید رحیمی است.

امام جمعه بیرجند افزود: بنده همه افراد را بخشیده ام و به مردم نیز توصیه می کنم اگر کینه ای در دل دارند ببخشند تا خداوند نیز شما را ببخشاید.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی گفت: قدر شخصیت های بزرگ ولایی را نمی دانیم، بنده 450 صفحه کتاب درباره حکیم نزاری شیعه 12 امامی استان نوشتم که تالیف شده است.

وی با بیان اینکه بنده خداحافظی نمی کنم زیرا همچنان با استان ارتباط خواهم داشت، تصریح کرد: بنده قصد دارم با کمک دیگران بزرگترین مرکز فرهنگی در تهران را ایجاد می کنیم.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: بنده تحصنی که سال گذشته صورت گرفت را قبول نداشتم و موافق نبودم که اعلام هم کردم اما چرا باید به این دلیل پشت سر بنده حرف بزنند و توهین و تهمت بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی گفت: بنده از ساعت 5 تا 8 صبح کارهای علمی، فرهنگی و قرآنی خود را انجام می دهم و از ساعت 8 صبح نیز در حوزه علمیه هستم.

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی نماد روشنفکری حوزه علمیه است، عنوان کرد: قرار است تا دو هفته آینده کارگاه سبک زندگی برای نخبگان قرآنی استان قم برگزار کنم.

امام جمعه بیرجند افزود: مؤسسه عظیم قرآنی اولوالالباب امروز با توجه به وجود تنگ نظری ها در استان افتتاح می شود این مؤسسه ظرفیت خوبی برای استان است./880/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات