۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۵۱۴۴۴۱
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت:

احیای حج در بُعد بین المللی سبب قدرت مسلمانان می‌شود

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: حج کنگره عظیم مسلمانان دارای ظرفیت بزرگی است که اگر در بعد بین المللی احیا شود اسلام و مسلمانان قدرت خواهند یافت.
حجت الاسلام قاضی عسگر - سفر به خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در برنامه عطر عاشقی که در یادمان شهدای گمنام منطقه 18 برگزار شد، گفت: حج جای خودبینی نیست، آنجا انسان باید همه دلبستگی‌ها و علقه‌های خود را کنار زده و فقط خدا را ببیند.

وی افزود: امام صادق(ع) در این زمینه می فرمایند زمانی که می خواهید وارد عبودیت خداوند شوید باید همه چیز را کنار بگذارید.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه حج آداب خاصی دارد که خدامحوری را آموزش می‌دهد، بیان داشت: در حج با تبعیت از راه و رسم ابراهیمی انسان باید بت نفس خود را بشکند، اعمال حج نظیر قربانی کردن یا تراشیدن موی سر نمادی برای قربانی کردن نفس است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت افزود: در حج شخص به سیر تکاملی و تحولی می پردازند که رنگ خدایی گرفته و آن را برای جامعه خود به ارمغان آورده و تمام عمر از آن توشه گیرد.

وی با بیان اینکه پیش از حج حاجی باید اموال خود را از شبهه پاک کند، گفت: وقتی زائرانی که به حج یا عتبات عالیات می روند اموال خود را از مال شبهه ناک پاک و مطهر سازند این خود نوعی فرهنگ سازی است که امنیت اقتصادی در جامعه ایجاد می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر اظهار داشت: زائران حج پیش از سفر باید هر نوع کینه و ناراحتی نسبت به دیگران را از بین برده و طلب حلالیت داشته باشند، همچنین هنگام حج وجود خود را از رذائل اخلاقی پاک کرده و با همان پاکی به زندگی خود ادامه دهد اگر حجاج به این اوامر عمل کنند امنیت اجتماعی را در جامعه اشاعه خواهند داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت درباره آثار حج در بعد بین المللی، بیان داشت: حج کنگره عظیم مسلمانان دارای ظرفیت بزرگی است که می توان در آن به مسائلی همچون اختلافات و فقر مسلمانان یا چگونگی ایجاد بازار مشترک اسلامی پرداخت.

وی افزود: چرا باید کشورهای اسلامی با وجود چنین ظرفیت عظیمی به مستکبران عالم وابسته باشند که مسلمانان را در اقصی نقاط عالم به قتل رسانده ذخایر این کشورها را به غارت ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر ابراز کرد: ما مسلمانان بیشترین ذخایر نفتی و جمعیت را داریم شاهرگ قدرت غرب در دست ما است اگر حج در بعد بین المللی احیا شود اسلام و مسلمانان قدرت خواهند یافت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان خاطرنشان کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج بر حول محور وحدت مسلمانان در برطرف کردن فقر و مشکلات کشور های اسلامی است اگر از این ظرفیت بزرگ غفلت نکنیم طی چند سال می‌توان تحولات بزرگی را ایجاد کرد./807/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات