۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۵۱۴۹۳۱
با حضور کاروان زیر سایه خورشید؛

عطر پرچم رضوی در نهبندان پیچید

خیل مشتاقان زیارت بارگاه امام رضا(ع) از مدت ها قبل برای حضور کاروان خدام رضوی لحظه شماری می کردند و پیچیدن عطر رضوی در ایام دهه کرامت در آسمان نهبندان، بهانه ای شد تا از راه دور، به امام مهر و عطوفت، سلام گوییم.
حرم رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نهبندان، خیل مشتاقان زیارت بارگاه امام رضا(ع) از مدت ها قبل برای حضور کاروان خدام رضوی لحظه شماری می کردند و پیچیدن عطر رضوی در ایام دهه کرامت در آسمان نهبندان، بهانه ای شد تا از راه دور، به امام مهر و عطوفت، سلام گوییم، السلام علیکم یا ثامن الحجج(ع).

سایه دل‌انگیز خورشید هشتم در میان اشک و لبخندها امروز برای دومین روز در شهرستان نهبندان حضور یافت و هر آنکه پای رفتن تا حرمش را نداشت حرم را به خانه دلش دعوت کند.

خدام رضوی با در دست داشتن پرچم بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا(ع) حال و هوای شهرستان نهبندان را رضوی کردند و فضای این شهر کویری به عطر رضوی متبرک شد.

صدها نفر از مردم در گوشه و کنار این شهرستان با حضور در مراسم استقبال کاروان زیر سایه خورشید و حضور پرچم گنبد امام مهربانی ها عشق و ارادت خود را به خاندان ائمه اطهار و اهل بیت(ع) نشان دادند.

دل های مردم در روستاهایی که با محرومیت های زیادی مواجه هستند و برخی ها نیز سالیان سال به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف نشدند راهی مشهد مقدس شد و مردم با در آغوش گرفتن پرچم متبرک بارگاه نورانی امام رئوف عرض ارادت خود را نسبت به این امام همام ابراز داشتند.

 امروز نیز در دومین روز حضور خدام رضوی به شهرستان نهبندان، آستان مقدس امامزاده سیدالحسین(ع) از توابع روستای دهک این شهرستان حال و هوای رضوی گرفت.

مردم این روستا با دود اسپند و ذبح گوسفند و شعرخوانی یک دختر نوجوان از خدام رضوی استقبال کردند و این امامزاده با حضور کاروان زیر سایه خورشید غبارروبی و عطرافشانی شد.

حجت الاسلام اسماعیل مختاری، رییس اداره اوقاف و امور خيريه نهبندان در این مراسم افزود: مردم محبت و ارادت خود را به خوبی ابراز داشتند و تمام دین اسلام محبت و عشق است.

وی با بیان اینکه باید پیرو ائمه اطهار(ع) باشیم، گفت: خداوند در قرآن می فرماید من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی کنم جز دوست داشتن اهل بیتم و هر کسی کار نیکی انجام دهد بر نیکی اش افزوده می شود زیرا خداوند آمرزنده و سپاسگزار است.

حجت الاسلام محمدرضا کوثری، مبلغ اعزامی کاروان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: امیدواریم با آوردن پرچم متبرک بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شاهد برکات زیادی در این منطقه از کشور باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل گرفتاری های انسان ها عدم انتخاب الگوی صحیح است، افزود: انسان ها باید روش و منشی که ائمه اطهار(ع) انتخاب کرده اند را انتخاب کنند و در این مسیر گام بردارند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم معنوی از زحمات و خدمات خادم امامزاده سیدالحسین(ع) تقدیر به عمل آمد و همچنین نشان منقش به نام امام رضا(ع) به پدر شهیدان حسینی اهدا شد./880/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات