۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۱۵۴۵۷
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خبر داد؛

حضور ۱۰ شاعر مطرح خارجی در جشنواره شعر عربی رضوی

مدیرکل ارشاد خوزستان با اشاره به استقبال بسیار شاعران از جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی گفت: امسال شاعران بسیاری از کشورهای عربی در این جشنواره شرکت کرده اند و ۱۰ شاعر مطرح خارجی میهمان مراسم افتتاحیه و اختتامیه هستند.
محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد جوروند، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، شامگاه گذشته در مراسم آغاز به کار هشتیمن جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی در شهرستان کارون با تبریک دهه کرامت و سالروز میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت: امام رضا(ع) با حضور خود در ایران تاج سرافرازی را بر سر ما ایرانیان نهادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به روند اجرای هشتمین جشنواره بین المللی شعر عربی رضوی بیان کرد: این جشنواره از سری برنامه‌ های پانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) می باشد، که امسال با شکوه بیشتری و کمیت و کیفیت بهتری برگزار شده است.

این مقام مسؤول به مراسم کاروان نمادین اشاره کرد و افزود: مراسم استقبال نمادین از ورود کاروان امام رضا(ع) در راستای برگزاری جشنواره امام رضا(ع) امسال نیز با حضور استاندار خوزستان و استقبال فراوان مردم در شهرستان خرمشهر برگزار شد.

جوروند خاطرنشان کرد: جشنواره شعر عربی رضوی، دارای پشتوانه علمی و عاطفی است، مبدع این جشنواره در استان خوزستان حجت ‌الاسلام عباس بسی‌ خاسته مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بود که حجت ‌الاسلام سید لطف ‌الله سپهر دیگر مدیرکل اداره ارشاد اسلامی خوزستان آن را بیش از گذشته گسترش داد.

وی از مدیران کل سابق این اداره در ایجاد و حفظ جشنوره شعر عربی رضوی قدردانی کرد و اظهار داشت: این دوره از جشنواره برای دومین سال متوالی در شهرستان کارون برگزار می شود که تلاش مسؤولان این شهرستان در برگزاری مطلوب این جشنواره جای تقدیر دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به نحوه داوری آثار جشنواره خاطر نشان کرد: داوران جشنواره متشکل از استادان برجسته ادب عربی هستند که منصفانه و بدون توجه به اینکه آثار از داخل یا خارج کشور باشد، به داوری پرداختند و نتایج داوری آنها در مراسم اختتامیه اعلام خواهد شد.

این مقام مسؤول با اشاره به حضور شاعران 10 کشور جهان در مراسم افتتاحیه و اختتامیه اضافه کرد: مراسم اختتامیه در مرقد دعبل خزاعی با حضور پر شور مردم برگزار می شود.

وی اذعان داشت: حضور عشایر در این جشنواره مشهود است، عشایر عشق و ارادت شگفت ‌انگیزی به اهل‌بیت(ع) دارند که این مایه افتخار ما است./9456/د101/ب1

ارسال نظرات