۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۱۵۵۶۴
معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی بوشهر:

توجه به محرومان و مستمندان از صفات برجسته امام رضا است

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: توجه به محرومان و مستمندان از صفات برجسته حضرت امام رضا است.
حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محمودی نیا ضمن تبریک دهه کرامت و فرا رسیدن میلاد حضرت امام رضا (ع) اظهار داشت: توجه به محرومین و مستمندان از صفات برجسته حضرت امام رضا (ع) است.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در سخنانی به تشریح برنامه ها و فعالیت های اداره کل در دهه کرامت پرداخت.

وی ادامه داد: همواره نوع رفتار ملت ها و حکومت ها با فقیران با رفتار آنان در برابر اغنیا متفاوت بوده و این دوگانگی بی‌عدالتی‌ها و محرومیت های قشر فقیر جامعه را به همراه داشته و نظام طبقاتی را بر جامعه حاکم کرده است.

حجت الاسلام محمودی نیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جهان امروز هم چنان شاهد رفتارهای جاهلی مدرن با فقیران است و مدعیان رهبری جهان گرچه شعار حاکمیت نظام هماهنگ حقوق فقیر و غنی را سر داده اند لیکن در عمل به مسئولیت خود عمل نکرده اند.

وی افزود: تنها رهبران دینی و معصومان علیهم السلام هستند که در گذر زمان راهکارهای برون رفت فقیران از محرومیت‌ها را عملی کرده اند، از این رو سیره رفتاری و اجتماعی همه معصومین به‌ویژه امام رضا بیانگر این مطلب است حضرت با فقرا مانوس بود با آنها غذا می خورد با آنها جلوس داشت و فقرا را تکریم می کرد اموال خود را میانه مستمندان تقسیم می‌کرد.

معاون فرهنگی پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر در ادامه سخنان خود اظهار امیدواری کرد همه از سیره عملی معصومین به ویژه علی ابن موسی الرضا علیه السلام تاسی کنیم و توجه جدی به فقرا و مستمندان و محرومین جامعه داشته باشیم./۸۳۳/د102/ب1

ارسال نظرات