۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۱۵۵۷۸
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد:

سکوت مجامع بین‌المللی نمک بر زخم مردم میانمار است

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی با تأکید بر این که در بحران میانمار نباید امیدی به مجامع بین‌المللی داشت، گفت:‌ در وهله نخست کشور‌های اسلامی موظفند در برابر چنین کشتار وحشیانه‌ای اعتراضات گسترده‌ای انجام دهند و سپس دروازه‌های مرزی خود را برای پناهنده شدن مسلمانان این سرزمین‌ها بگشایند.
کشتار در میانمار کشتار در میانمار کشتار در میانمار کشتار در میانمار کشتار در میانمار

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سلیمی، مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موج خشونت‌ها علیه مردم و مسلمانان مظلوم و بی‌گناه میانمار توسط دولت این کشور اظهار داشت: سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی مدعی حقوق‌بشر وظایف تعریف شده‌ای دارند، از این رو زمانی که این سازمان‌ها و نهاد‌ها کشتار‌ بی‌رحمانه و نسل‌کشی یک دولت علیه گروهی از مردم بی‌دفاع را مشاهده می‌کنند، باید از مردم بی‌گناه، مظلوم و بی‌دفاع آن کشور حمایت‌ کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی ابراز داشت:‌ بی‌تردید کسانی که چنین مجامعی را بنیان نهادند، نیت خیری داشتند ولی این نهاد‌های بین‌المللی عکس وظایف خود را عمل می‌کنند و به عبارتی ابزار دست قدرت‌های بزرگ شده‌اند و در راستای اهداف قدرت‌های بزرگ عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: اگر سازمان‌ها و نهاد‌های بین‌المللی به وظیفه خود درست عمل می‌کردند، اکنون شاهد شیوع وبا در یمن نبودیم و معضلات عدیده‌ای‌‌ در کشور‌های جنگ‌زده بیداد نمی‌کرد.

مسؤول دادگاه عالی تشخیص صلاحیت قضات خاطرنشان کرد: هنگامی که حادثه‌‌ کوچک تروریستی در غرب اتفاق می‌افتد، مجامع بین‌المللی و سازهای حقوق بشر به سرعت و شدت هر چه بیشتر، چنین حملاتی را محکوم می‌کنند و به یاری نیازمندان می‌شتابند در حالی که در برابر هجوم به مردم بی‌گناه میانمار و یمن سکوت می‌کنند.

سکوت نهاد‌ها و مجامع بین‌المللی نمک بر زخم مردم میانمار است

وی ادامه داد: سکوت مجامع بین‌المللی نمکی بر زخم مردم این مناطق است، به طوری که گویا مردم میانمار، عراق، یمن، سوریه و فلسطین بشر نیستند.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت:‌ عربستان سعودی که زنان آن حق رأی و حق رانندگی ندارند به عنوان یک دولت کودک کُش نیز معرفی شد اما زمانی که تهدید کرد بودجه سازمان ملل را تأمین نخواهد کرد به یکباره همه چیز تغییر کرد و از دست مدیران مجامع بین‌المللی جایزه رعایت حقوق بشر را نیز دریافت کرد.

وی ابراز داشت:‌ اقداماتی که فلسطینیان علیه اسرائیل انجام می‌دهند، عملیات تروریستی نام می‌گیرد ولی هنگامی که مردم مظلوم فلسطین از منازلشان اخراج می‌شوند یا در خانه و کوچه‌هایشان ترور می‌شوند،‌ حتی یک بیانیه صوری نیز در محکومیت این رژیم غاصب صادر نمی‌شود، بلکه به این اقدامات صهیونیست‌ها صیانت از دولت اسرائیل نیز اطلاق می‌شود.

استاد مرکز علوم تخصصی فقه و قضای حوزه علمیه با تأکید بر این که در بحران میانمار نباید امیدی به مجامع بین‌المللی داشت، گفت:‌ در وهله نخست کشور‌های اسلامی موظفند در برابر چنین کشتار وحشیانه‌ای اعتراضات گسترده‌ای انجام دهند و سپس دروازه‌های مرزی خود را برای پناهنده شدن مسلمانان این سرزمین‌ها بگشایند.

وی با قرائت روایت «مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنادِی یا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِم» تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده است هر کسى که صداى انسانى را بشنود که فریاد مى زند؛ اى مسلمانان به دادم برسید و کمکم کنید، کسى که این فریاد را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی، افزود: اگر مسلمانان سراسر جهان تنها به همین یک روایت اکتفا کرده و به آن عمل می‌کردند، امروزه شاهد چنین تجاوزگری‌هایی به مسلمانان و کشور‌های اسلامی نبودیم.

کشتار بی‌رحمانه و نسل‌کشی مردم مسلمان حاصل سکوت کشور‌های اسلامی است

وی با تأکید بر این که کشتار بی‌رحمانه و نسل‌کشی مردم مسلمان حاصل سکوت کشور‌های اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسلمانان با سکوت خود دشمنان را تشویق می‌کنند تا بیش از پیش مسلمانان بی‌دفاع عراق، سوریه، میانمار، یمن و افغانستان را مورد آزار و اذیت قرار دهند.

استاد مرکز علوم تخصصی فقه و قضای حوزه علمیه، اظهار داشت: دشمن با حیله و نیرنگ کاری کرده است تا همه مسلمانان را با هزینه خود آنها به جان هم انداخته و اسلام را از ریشه بخشکاند.

وی، افزود: ضروری است تا همه نخبگان جهان اسلام، اعم از نخبگان علمی، سیاسی، ‌فرهنگی، اجتماعی و عالمان جهان اسلام اقدامی متناسب با شرایط فعلی میانمار انجام داده و مردم این سرزمین را نجات دهند./878/ ۳۰۱/ص

اکتای بهمنی
ارسال نظرات