۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۵۱۶۶۲۸
حجت الاسلام معادی:

رسانه های استکباری به دنبال بایکوت کردن اخبار جمهوری اسلامی هستند

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان خراسان رضوی گفت: رسانه های استکباری با توجه به سیاست های خود تصمیم می گیرند که یک خبر مهم را در یک کشور محبوس کنند و روی یک خبر غیر مهم مانور انجام دهند.
حجت الاسلام معادی همایش نمازجمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام ابراهیم معادی، مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان خراسان رضوی صبح امروز در دیدار خبرنگاران افتخاری ستادهای نماز جمعه استان خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی که در آستانه فرارسیدن روز خبرنگار در محل دفتر نمایندگی ولی فقیه در این استان برگزار شد، ستادهای خبری نماز جمعه را رسانه های روییده از قلب یک فریضه سیاسی و عبادی قلمداد کرد و گفت: پوشش اخبار نماز جمعه، در واقع یک حرکت رسانه ای است که در فضای عبادی نماز جمعه مردم جهان را مورد خطاب قرار می دهد.

مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در استان خراسان رضوی با بیان این که «نماز جمعه خود هم رسانه است و هم رسانه ساز»، خاطرنشان کرد: تأثیر نماز جمعه روی افکار عمومی بر همگان آشکار است که هم می توان آن را از زبان دشمنان متوجه شد و هم با مشاهده رشد و تعالی ای که در طی 40 سال پس از انقلاب در جامعه ما ایجاد شده، اگر به روش درستی احصا شود، می بینیم مردم نسبت به 40 سال گذشته به مراتب از سطح آگاهی بالاتری برخوردارند.

وی افزود: خبر خمیرمایه ارتباطات است و تأثیر ارتباطات اجتماعی در دنیای امروز در جهت دهی به افکار عمومی بر کسی پوشیده نیست. امروز خبر که مهم ترین رکن اطلاع رسانی است، در سطح جهان به گونه ای مخابره می شود که کشورهای توسعه یافته 80 درصد اخبار جهان را با استفاده از ابزارهای پیشرفته ای که در اختیار دارند، تولید و هدایت می کنند و از این طریق بر افکار عمومی مردم جهان تأثیر می گذارند.

حجت الاسلام معادی تأکید کرد: رسانه های استکباری با توجه به سیاست های خود تصمیم می گیرند که یک خبر مهم را در یک کشور محبوس کنند و روی یک خبر غیر مهم مانور انجام دهند. برای نمونه اخبار درستی که توسط رسانه های جمهوری اسلامی برای افکار عمومی جهان تولید می شود، توسط این رسانه ها بایکوت می شود.

وی خاطرنشان کرد: گاهی جریان های خبری یک عملیات روانی عریض و طویل را با یک خبر کوتاه راه می اندازند تا به اهداف خاص خود دست یابند و با تیترهای کوتاهی بر افکار عمومی حکومت می کنند.

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان خراسان رضوی با اشاره به تاریخچه پذیرش خبرنگاران افتخاری ستادهای نماز جمعه در کشور، یادآور شد: ده سال قبل جریان خبرنگار افتخاری نماز جمعه طی سفر حجت الاسلام و المسلمین تقوی، ریاست محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به خراسان رضوی مطرح شد و امروز به لطف خدا در همه استان های کشور، همکاری با خبرنگاران افتخاری به عنوان یکی از برنامه های ستادهای نماز جمعه دنبال می شود.

حجت الاسلام معادی افزود: در طی این ده سال بارها شاهد برگزاری همایش ها و گردهمایی های آموزشی برای این خبرنگاران بوده ایم که امروز تصمیم گرفتیم با حضور در محضر آیت الله علم الهدی، به دست مبارک ایشان از دست اندرکاران این برنامه ها تقدیر کنیم./820/پ202/ب1

ارسال نظرات