۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۱۶۷۳۱
نماینده ولی فقیه در قزوین:

نقش رسانه‌ها در جنگ نرم بسیار خطیر و تأثیرگذار است

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در جنگ نرم امروز همانند حضور در دفاع مقدس و پشتیبانی از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار خطیر و تاثیرگذار است.
حجت الاسلام عابدینی

نه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در نشست جمعی از مدیران، مسؤولان خبرگزاری‌ها،  هفته نامه‌ها و پایگاه‌های خبری استان که در دفتر نمایندگی برگزار شد با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار گفت: نقش رسانه‌ها و خبرنگاران در جنگ نرم امروز همانند حضور در دفاع مقدس و پشتیبانی از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار خطیر و تاثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به آراسته بودن خبرنگاران به اخلاق رسانه‌ای افزود: در تهاجم فرهنگی امروز جامعه اسلامی خبرنگاران و اصحاب رسانه باید با مجهز کردن خود به سلاح ایمان و تقوا و اخلاق رسانه‌ای و اسلامی تلاش کنند در مخاطبین خود تاثیر بیشتری را بگذارند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان در ادامه با بیان اینکه خبرنگاران باید در کار خود از آموزه‌های قرآن و سنت بهره بگیرند اظهار کرد: خبرنگاران باید در کنار کار تخصصی خود با آموزه‌های قرآن و معارف دینی به خصوص نهج البلاغه آشنا شده تا بتوانند با به کارگیری رهنمودها و توصیه‌های آنها به کار خود رنگ الهی و معنوی ببخشند.

وی در ادامه با اشاره به خطبه متقین در نهج البلاغه امیرمومنان(ع) ابراز کرد: خطبه متقین از جمله خطبه‌های متوسط نهج البلاغه است که محور موضوعات ایمانی و تقوایی بوده که اگر در مفاد و محتوای آن به خوبی اندیشه شود درس‌های زیادی برای آموختن در آن وجود دارد.

امام جمعه قزوین در ادامه اضافه کرد: تمام خطبه‌های نهج البلاغه درس زندگی و رسیدن به آرامش و سعادت واقعی است از این رو آشنایی با این کتاب مقدس و به کارگیری رهنمودها و توصیه‌های آن امام همام می‌تواند راهگشای تمام امور زندگی مادی و معنوی انسان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه انسان همواره در تمام امور باید به خداوند متعال تکیه و توکل داشته باشد تصریح کرد: گاهی فکر می‌کنیم اگر انسان کسی را به عنوان حامی و پشتیبان برای خود داشته باشد دیگر نگرانی نخواهد داشت حال آنکه انسان تنها با توکل و اعتماد به خداوند است که هرگز دچار نگرانی و ناامیدی نمی‌شود.
وی در پایان گفت: اگر فعالان رسانه به خداوند توکل کرده و کار خود را با خلوص نیت انجام دهند قادر هستند با قلم خود در حل مشکلات مردم گره گشا بوده و در تنویر افکار عمومی و ترویج فرهنگ دینی موثر و سازنده عمل کنند./873/پ
۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات