۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۸۰۴۲

نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگی» افتتاح شد

نمایشگاه عکس "موصل؛ از جنگ تا زندگی" با حضور کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در خانه هنرمندان برگزار شد.
افتتاحیه نمایشگاه عکس «موصل؛ از جنگ تا زندگی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، افتتاحیه نمایشگاه عکس "موصل؛ از جنگ تا زندگی" بعداز ظهر امروز با حضور عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان، عظیم بابایی شهردار منطقه 6 و جمعی از اصحاب رسانه در خانه هنرمندان برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این مراسم جمعی از عکاسان و اهالی رسانه که در مناطق جنگی حضور داشتند به ارائه گزارشی از اتفاقات مختلف در مناطق جنگی پرداختند.

در ادامه عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران هم براساس اصل مقاومت و دفاع از مستضعفین جهان شکل گرفته است، اظهار داشت: امروز دیگر مرز جغرافیایی در دفاع از مسلمانان وجود ندارد، زیرا مقاومت یک اصل است و کسانی که در عرصه های مقاومت حضور داشتند شرایط را در کشورهای اسلامی درک می کنند.

سخنگوی شورای نگهبان تأکید کرد: بیان واقعیات و انعکاس مقاومت و ایثارگری تنها گوشه ای از آن چیزی است که در جبهه های مقاومت شاهد آن هستیم، در گذشته با مطالعه تاریخ، قضایا و اتفاقات خوب و بد را می شنیدیم و حس اندکی از آن به ما دست می داد، اما با پیشرفت فناوری امروز با آنچه از طریق فیلم و عکس به نمایش گذاشته می شود ارزش مقاومت را می توانیم از نزدیک شاهد باشیم.

کدخدایی یادآور شد: باید بدانیم امروز افزون بر کسانی که با سلاح در مقابل دشمنان می ایستند؛ خبرنگاران و عکاسان ما هم در همین مرتبه مقاومت قرار می گیرند، در دوره جنگ تحمیلی یا زمانی که خود ما درگیر مسائل مرزی و همچنین مسائل خارج از کشور بودیم آنچه که می توانست واقعیات را به ما نشان دهد برپایی چنین نمایشگاه هایی بود زیرا این نمایشگاه ها می تواند واقعیات دنیا را به ما نشان دهد.

عظیم بابایی شهردار منطقه 6 و فروتن رییس انجمن صنفی عکاسان نیز لحظاتی را به ایراد سخنرانی در باب اهمیت ثبت واقعیات جنگی پرداختند.

همچنین حسن شیروانی عکاس این نمایشگاه در ادامه با بیان اینکه وظیفه یک خبرنگار حضور در همه عرصه‌ها است، تصریح کرد: بنده سعی کردم در آثار خود حوادث موصل را از ابتدا به تصویر بکشم تا مردم بفهمند در این شهر چه گذشت.

وی افزود: در این نمایشگاه مخاطب جنگ موصل، حضور داعش، فتح موصل، انفجار مسجد نوری، بازگشت مردم به شهر موصل و تعمیرات موصل را می‌بینیم.

در پایان نیز عباسعلی کدخدایی و جمعی از مسؤولان به همراه حسن شیروانی عکاس آثار این نمایشگاه؛ نمایشگاه عکس "موصل؛ از جنگ تا زندگی" را افتتاح کردند./816/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات