۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۱۹۸۴۰

دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با رییس مرکز خدمات حوزه

مدیر عامل و جمعی از مسؤولان خبرگزاری رسا با حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کردند.
دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با رئیس مرکز خدمات حوزه دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با رئیس مرکز خدمات حوزه دیدار مدیرعامل و اعضای خبرگزاری رسا با رئیس مرکز خدمات حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مدیر عامل  و جمعی از دبیران و مسؤولان خبرگزاری رسا صبح امروز با حجت الاسلام والمسلمین سید حسن ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا با تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) و تقدیر از رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، فعالیت های رسانه ای در حوزه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مدیر عامل خبرگزاری رسا همچنین به ارائه گزارشی از فعالیت های این رسانه حوزوی پرداخت و خواستار تقویت تعاملات و همکاری ها با مرکز خدمات حوزه های علمیه شد.

وی اضافه کرد: عمده دغدغه مجموعه رسا اسلام سیاسی مورد نظر حضرت امام و همگرایی و همسویی بین حوزه و نظام بود که رهبر معظم انقلاب بسیار بر آن تأکید دارند، بحمدالله اهداف اصلی که همسویی بین حوزه و نظام، پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در عرصه های گوناگون به ویژه در مواردی که خطاب ایشان به حوزه است و تربیت طلاب رسانه است، پیگیری می شود.

وی افزود: خوشبختانه دوستان ما ارتباط خوبی با مرکز خدمات دارند و اخبار این مرکز را اطلاع رسانی می کنند، دوستان سایت و روابط عمومی مرکز خدمات هم همکاری خوبی با مجموعه رسا داشتند، همچنین در دفاتر استانی سعی شده است که فعالیت ها منعکس شود، ملاحظات و مصالح کار هم لحاظ شده است و خدمت رسانی و کارامدی اطلاع رسانی می شود.

حجت الاسلام محققی در زمینه انعکاس و اطلاع رسانی خدمات و زحمات مرکز خدمات حوزه های علمیه اعلام آمادگی و از تعامل خوب حجت الاسلام والمسلمین ربانی با رسانه ها تقدیر کرد و اظهار داشت: نظرات حضرتعالی با پشتوانه علمی و فعالیت ها و پرونده خوب در عرصه مدیریتی مورد استقبال طلاب و مبنای ارزیابی بسیاری از رصدگران خواهد بود.

در ادامه این دیدار صمیمی حجت الاسلام والمسلمین ربانی رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه، سالروز شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و با بیان خسته نباشید به مجموعه رسا، فعالیت این مجموعه را مهم و حیاتی دانست و اظهار داشت: اگر کارها مثبت و صحیح دنبال شود بسیار مهم و مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به خاستگاه اسلامی رسانه افزود: با توجه به این که خدا می خواهد دین اسلام دائم باشد و دین خاتم است، همه عناصری که در سعادت انسان از جمله رسانه که تأثیرگذار محسوب می شود را در نظر گرفته است که نماز جمعه، خطبه های آن، حج و دیگر موارد از جمله آن ها به شمار می رود.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که نظریه اسلام در رسانه در مبانی نظری باید دنبال شود، گفت: اگر ما این کارها را انجام ندهیم دچار آسیب می شویم، در دهه 60 برخی از جوانان در عرصه رسانه و هنر رفتند اما برخی از آن ها چون مبانی نظری را درست بررسی نکرده بودند دچار مشکل شدند.

وی ادامه داد: اگر چارچوب های نظری را بر اساس مبانی اسلامی درست نکنیم، ابزار ما را می برد و طلبه و غیر طلبه بودن فرقی ندارد، تنها ممکن است دیر یا زود داشته باشد، باید درباره مبانی نظری رسانه در اسلام کار شود که سبب مصون ماندن از آسیب ها می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تقدیر از فعالیت های خبرگزاری رسا ابراز داشت: این که مجموعه تلاش دارد از طلاب جوان و خوب استفاده کند کار خوب و ارزشمندی است اما کار رسانه خطراتی هم دارد، اگر جهات تهذیبی، اخلاقی و معنوی در این کار تقویت نشود سبب آسیب هایی خواهد شد چون افراد رسانه ای در معرض خطر، تهدید و تطمیع هستند.

وی عنوان کرد: رسانه ها باید برنامه های اخلاقی داشته باشند و اگر این نباشد آسیب های جدی ایجاد می شود و به اندازه ای که کار اهمیت دارد، به همان مقدار خطر وجود دارد؛ هر کاری هر اندازه که اهمیت داشته باشد اگر در مسیر منفی قرار گیرد به همان اندازه مضر خواهد بود.

رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه با تأکید بر این که پدیده ها باید با تمام عوامل تأثیرگذار آن شناخته شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به قول آقایان دوره پسامدرنیسم است و از مدرنیته هم گذشته اند و دوران جدیدی به شمار می رود اما هر دو در اصولی با یکدیگر مشترک هستند که بنیان گذاری بر پایه فرهنگ غیرالهی، مادی و لذت گرایی یکی از آن ها است.

وی اضافه کرد: به تناسب تحولات، رسانه و اصحاب رسانه باید روزآمد شوند یعنی مطالعات افراد رسانه ای در حوزه های گوناگون باید بسیار باشد، رسانه برای کارامدی، مؤثر و مفید بودن باید متناسب با تحولات خود را روزآمد و به روز کند، اطلاعات عمومی و تخصصی نیاز کار است و سبب کارامدتر شدن کارها می شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات