۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۲۰۲۹۱
حجت‌الاسلام نجفي روحاني:

فرصت تفكر، تصميم و تحول را در سفر زيارتي قدر بدانيد

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع دانشجويان زائر، سفر زيارتي را فرصت خوبي براي تفكر، تصميم و تحول دانست و بر قدردانستن آن تاكيد كرد.
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، حجت‌الاسلام والمسلمين نجفي روحاني كه عصر چهارشنبه يكم شهريور در جمع بيش از 280 نفر از دانشگاهيان اعزامي از سوي ستاد عمره و عتبات دانشگاهيان در كربلا سخن مي‌گفت، با اشاره به حديثي از حضرت علي عليه‌السلام گفت: فرصت‌ها قبل از آن كه از دست برود و حسرت آن را بخوريد، قدر بدانيد.

وي با تأكيد بر اينكه فرصت‌هاي اين سفر را مي‌شود در سه محور گنجاند، ادامه داد: زيارت، فرصت تفكر، فرصت تصميم و فرصت تحول را براي خوب انديشيدن، درست تصميم گرفتن و عملياتي كردن آن است كه اگر چنين نباشد، ناصحيح فكر مي‌كنيد، نادرست تصميم مي‌گيريد و راه را اشتباه مي‌رويد.

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اين‌كه ياران اباعبدالله عليه‌السلام، فرصت‌هاي كوتاه همراهي با امام را به خوبي قدر شناختند، خاطرنشان كرد: تحول بايد در سه محور اعتقادي و فكري، بصيرت سياسي و ولايتمداري اتفاق بيفتد.

حجت‌الاسلام نجفي روحاني با تشريح تحول اعتقادي و فكري ادامه داد: دانش به تنهايي كافي نيست و علم بايد با بينش همراه باشد. اگر دانش داشتيم و بينش نداشتيم، عالم بي‌عمل مي‌شويم.

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق با بيان اين‌كه بصيرت، يعني شناسايي دقيق دشمن، اظهار داشت: بصيرت، دشمن‌شناسي دقيق و ستيز قوي با اوست.

وي با اشاره به محور سوم تحول گفت: تحول موجب لايتمداري مي‌شود و انسان را از كارهاي زننده‌ بازمي‌دارد.

حجت‌الاسلام نجفي روحاني خاطرنشان كرد: در تشرف به حرم‌ها، اولين كار ما بايد عرضه خودمان به امام باشد. او را شاخص قرار دهيم تا ببينيم چقدر با ايشان فاصله داريم. الگوپذيري، ادب حضور و فراگيري الگوي چگونه زيستن از كارهاي ديگري است كه بايد در زيارت مدنظر داشته باشيم.

مسئول دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در عراق در پايان گفت: آتش به اختيار بودن بايد موجب شود كه از بي‌تفاوتي بيرون آييم و ناهنجارزدا شويم و در عرصه علمي و فرهنگي فعال باشيم./۱۳۳۰/د۱۰۳/ی

ارسال نظرات