۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۵۲۰۴۶۷
عضو جبهه انقلاب فرهنگی:

مهمترین راه مقابله با جنگ نرم تقویت ایمان است

حجت الاسلام مهدوی ارفع، ترویج ذکر الله را بالاترین کار فرهنگی دانست و گفت: تنها راه مقابله با جنگ نرم تقویت ایمان و باورهای دینی است.
حجت‌الاسلام مهدی ارفع خمعاون فرهنگی و تبلیغی حوزه راسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا مهدوی ارفع، عضو جبهه انقلاب فرهنگی، شب گذشته در سلسله جلسات درس اخلاق که در حسینیه فاطمةالزهرا(س) برگزار شد، گفت: ایمان به غیب، باور داشتن به سنت‌های الهی است، خداوند عالم هستی را با سنت‌های خویش اداره می‌کند.

وی افزود: خداوند می‌فرماید: خدا را با مال و جانتان یاری کنید تا خداوند نیز شما را یاری کند؛ این یاری زمانی محقق می‌شود که انسان خود طالب آن باشد برای مثال خداوند هیچ امتی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه مردم خود خواستار تغییر و تحول باشند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع با بیان اینکه جایگاه سنت‌های الهی برای نیروهای انقلابی بسیار مهم است، ابراز کرد: خداوند هرگز به سنت شکنان و کسانی که نسبت به سنتهای الهی بی توجهی می‌کنند یاری نمی‌رساند.

عضو جبهه انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حقیقت ایمان به غیب به هر میزان در وجود انسان تثبیت شود به همان مقدار بهره‌مند می‌شود در غیر این صورت ضربه خواهد خورد، گفت: در دوران غیبت برخی انسان‌ها بر اساس ایمانی که به غیب دارند بر مردم حکومت می‌کنند، شهید حججی مصداق بارز این سخن است.

وی افزود: اگر کسی با یاد خداوند انس بگیرد نوری در دلش می‌تابد که با آن نور امور پنهان عالم غیب را می‌بیند و می‌شنود اما در مقابل اگر انسان نگاه کورکورانه به دین داشته باشد به سرعت در مسیر ضلالت و نابودی حرکت خواهد کرد.

 حجت الاسلام مهدوی ارفع اضافه کرد: امام علی(ع) فرمودند: ذکر خداوند چشم و دل انسان را به عالم غیب باز می‌کند در جای دیگر پیامبر(ص) می‌فرماید: اگر کسی می‌خواهد هر آنچه من می‌بینم و می‌شنوم ببیند و بشنود از زیاده گویی و اطاعت از نفس پرهیز کند.

عضو جبهه انقلاب فرهنگی رسیدن به مقام علم‌الیقین را در گرو بیداری قلب دانست و گفت: اگر کسی به مقام علم الیقین دست یابد نه تنها خود در مسیر حق گام برمی‌دارد بلکه دیگران را نیز به این مسیر هدایت می‌کند.

وی بالاترین کار فرهنگی را ذکرالله دانست و ابراز کرد: حرکت جوامع بشری به سمت رفاه طلبی نیاز به تقویت معنویت ملت‌ها دارد تا مردم از آسیب‌ها و تهدیداتی که رفاه طلبی به ارمغان می‌آورد در امان بمانند.

حجت الاسلام مهدوی ارفع در پایان خاطر نشان کرد: برای مقابله با جنگ نرم نیاز به ایمان به غیب است اگر کسی مانع تقویت ایمان مردم شود در حق ملت خیانت کرده است، امروز با قرار گرفتن در پیچ تاریخ ذکرالله تنها راه نجات بشر به شمار می‌رود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات