۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۰۵۷۸
با هدف اعزام مبلغ در دهه ولایت؛

کارگاه آ‌موزشی منبر غدیر به کار خود پایان داد

کارگاه و همایش آموزشی یک و نیم روزه تربیت مبلغ غدیر با عنوان منبر غدیر که با حضور طلاب، علما، مبلغان و برخی از شخصیت های حوزوی که در سالن اجتماعات دارالشفای قم برگزار شد، به کار خود پایان داد.
کارگاه آموزشی منبر غدیر کارگاه آموزشی منبر غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کارگاه و همایش آموزشی تربیت مبلغ غدیر با عنوان منبر غدیر که با حضور طلاب، علما، مبلغان و برخی از شخصیت های حوزوی که در سالن اجتماعات دارالشفای قم برگزار شد، روز جمعه به کار خود پایان داد.

این همایش و کارگاه آموزشی باپیامی از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی آغاز به کار کرده بود که این مرجع تقلید در پیام خود تأکید کرد که حوزه های علمیه باید استفاده از تمام ابزار پیام غدیر را جهانی کنند.

بر اساس این گزارش، مبلغان و طلاب علاقه مند با شرکت در این برنامه آموزشی و تبلیغی با مباحثی همچون خطبه غدیریه، اهمیت تبیین ولایت فقیه، شخصیت امیرمؤمنان، شبهات درباره غدیر و مسائل مربوط به ولایت بیشتر آشنا می شوند.

همچنین پس از برگزاری این کارگاه و گذراندن دوره آموزشی سطح دو و سه به طلاب مدرک استادی غدیر شناسی داده می شود و طلاب در دهه ولایت با حضور در مناطق گوناگون کشور به تبیین معارف علوی، غدیر و ولایت اهل بیت(ع) خواهند پرداخت.

در این روزه یک و نیم روزه اساتید چون آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، آیت الله سید محمد حسینی قزوینی رییس شبکه جهانی ولایت، آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور و حجج اسلام عباسی، توحیدی و شاه آبادی حضور داشتند و سخنرانی کردند.

در روز نخست این کارگاه آموزش آیت الله کاظم صدیقی با بیان این که مسأله ولایت از اهم مسائل توحید است، گفت: شریعت پوسته و شکل محسوب می شود اما ولایت روح و حقیقت دین است.

وی افزود: آیه مباهله علاوه بر این که حجت بالغه بودن 5 تن آل عبا و عالی ترین افراد بشری را معرفی می کند، خداوند متعال روزنه های جدیدی از رسیدن به پیروزی به بندگان باز کرده است که اگر انسان دنبال اهل بیت(ع) باشد در میدان جنگ پیروز خواهد شد.

آیت الله صدیقی با بیان این که امام علی(ع) سر الانبیا، سر توحید و سرالادیان است، ابراز داشت: برخی زمانی که نتوانستند غدیر را انکار کنند گفتند مولا به معنای دوست است در حالی که کلمه انما در آیه ولایت همه احتمالات غیر از ولایت و سرپرستی را نفی می کند.

رییس بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که از نظر معرفتی  نیازمند شناخت علی(ع) در آینه وحی هستیم، اظهار داشت: وظیفه داریم که با ولایت علی(ع) و امیرمؤمنان آشنا شویم چون قرآن کریم مودت امیر مؤمنان را واجب کرده است، نماز، روزه و عبادات دیگر مقدمه مودت هستند و مودت بدون معرفت امکان ندارد، معرفت علی(ع) از اوجب واجبات است.

در ادامه نیز حجت الاسلام حبیب عباسی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شبکه جهانی ولایت نیز با اشاره به تأکیدات مکرر پیامبر اسلام در ابلاغ ولایت امیرمؤمنان، فعالیت های رسول اکرم(ص) برای بیان کردن ولایت حضرت علی(ع) را تبیین کرد.

همچنین برنامه نیز آیت الله سید محمد حسینی قزوینی مدیر شبکه ولایت، با اشاره به هجمه های همه جانبه دشمنان علیه مذهب حقه تشیع، به تشریح برخی از جدی ترین شبهات  دشمنان علیه ولایت امیرمؤمنان و پاسخ آن ها پرداخت.

در روز دوم این برنامه که امروز برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به مبانی قرآنی غدیر، ولایت امیرمؤمنان و ولایت فقیه خواستار قرآنی شدن برنامه های حوزه های علمیه و انس بیشتر طلاب و حوزویان با کتاب خالق شد.

همچنین آیت الله نجم الدین طبسی غدیر را تجلی سنت الهی عنوان کرد و احیای دور ست فراموش شده راه انداختن کاروان شادی در غدیر و برپایی نماز این عید سعید را ضروری دانست و تصریح کرد که ماندن تشیع و قوی تر شدن آن در گرو ترویج و بهای فوق العاده دادن به جریان مهم غدیر است.

در پایان برنامه نیز حجت الاسلام شاه آبادی توضیحاتی درباره چگونگی و شرایط اعزام مبلغ در دهه ولایت به سراسر کشور ارائه کرد و تأکید کرد که رسالت حوزه علمیه و حوزویان رساندن پیام غدیر را جامعه و جهان است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات