۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۲۰۹۰۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

تعلق مردم خوزستان به سیره ائمه اطهار سدی در مقابل دشمنان است

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: تعلق مردم خوزستان به شیعه و سیره ائمه اطهار سدی در مقابل دشمنان بوده است.
ناصری نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در جلسه برنامه ریزی کنگره شعر شیخ هاشم کعبی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به عملکرد مثبت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دوره مدیریت محمد جوروند، اظهار داشت: شروع کار آقای جوروند خوب بوده است و فعالیت های بزرگ فرهنگی در استان برگزار شد که واقعا در خور خوزستان مهد فرهنگ و هنر و تمدن بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی در تبیین هدف از برگزاری کنگره شیخ هاشم کعبی شاعر اهل بیت ابراز داشت: یکی از راه های احیای ارزش های دینی و انسانی پرداختن به بزرگان مذهب و فرهنگ است و ما دارای فرهنگ عظیم هستیم و به پشتوانه شیعی بودن اندیشه عمیقی داریم که باید احیا شود.

حجت الاسلام ناصری نژاد در ادامه افزود: تعلق مردم خوزستان به شیعه و سیره ائمه اطهار علیهم السلام سدی در مقابل دشمنان بوده است و مانع نفوذ خیلی از استعمارگران و توسعه طلبان همچون پرتغالی ها و انگلیسی ها بوده است و اکنون با احیای این فرهنگ اصیل و روحیه ظلم ستیزی با توطئه های دشمنان عصر حاضر مقابله خواهیم کرد.

وی ضمن بررسی ابعاد شخصیتی شاعر بزرگ اهل بیت شیخ هاشم کعبی گفت: شهرستان شادگان عده زیادی از فقها و ادبا را پرورش داده است که یکی از برجسته ترین آنها شیخ هاشم کعبی است که امیدوارم کنگره این شاعر اهل بیت سریع تر اجرا شود.

بر اساس این گزارش محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این جلسه اظهار داشت: شهرستان شادگان در سال جاری میزبان کنگره شیخ هاشم کعبی شاعر اهل بیت خواهد بود.

مدیر کل اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی خوزستان در این نشست ابعاد مختلف شخصیتی این شاعر اهل بیت را مورد بررسی قرار داد و از او به عنوان شاعر ولایت یاد کرد و گفت: معروفیت شیخ هاشم کعبی بیشتر به شعرهایی است که در رثای ابا عبدالله الحسین (ع) سروده است.

این مقام مسؤول در ادامه تصریح کرد: شیخ هاشم کعبی انسانی انقلابی و متعهد بود که در نهضت جنگل حضور داشته است و یک عالم دینی برجسته که آقا بزرگ تهرانی در کتاب "الذریعه" بخشی را به او اختصاص داده است و همچنین اشعار بی نظیری از او به جای مانده است که از نظر ادبی واقعا در خور بحث و پژوهش هستند و نیاز به برگزاری کنگره ای با عنوان شیخ هاشم کعبی شاعر ولایت در خوزستان احساس می شود.

جوروند در خصوص جزئیات مربوط به برگزاری کنگره، خاطر نشان کرد: محل برگزاری دبیرخانه این کنگره شادگان خواهد بود و به زودی تقویم کنگره تدوین می شود.

گفتنی است در این جلسه هماهنگی ها و برنامه ریزی های مربوط به برگزاری کنگره شیخ هاشم کعبی صورت گرفت و مقرر شد که اداره فرهنگ و ارشاد شادگان محل دبیرخانه این کنگره باشد و پس از تدوین تقویم، کنگره در نیمه اول آذر ما ه اجرا می شود.

لازم به ذکر است، این جلسه با هدف بررسی جزئیات مربوط به کنگره شعر شیخ هاشم کعبی از گمنامان بزرگ شعر و فرهنگ شیعی و ولایی، و در راستای نشر و توسعه فرهنگ اسلام ناب و ترویج هنر متعهد برگزار شد./9453/د103/ب1

ارسال نظرات