۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۵۲۱۲۳۰
عضو شورای حوزه های علمیه لرستان:

مردمی بودن مهم ترین ویژگی شهیدان رجایی و باهنر بود

سرپرست حوزه های علیمه نورآباد با اشاره به ساده زیستی و مردمی بودن شهید رجایی و باهنر در عرصه خدمت رسانی به مردم گفت: امروز دولتمردان ما باید این بزرگان را الگوی عملی خود قرار دهند.
حجت الاسلام امیدیان لرستان

حجت الاسلام سعید امیدیان، سرپرست حوزه های علمیه نورآباد و عضو شورای حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامی داشت هفته دولت بیان داشت: سخنان رهبری در دیدار با هیأت دولت فصل الخطاب دولتمردان است.

وی افزود: رمز موفیت دولتمردان در عرصه خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات کشور توجه به فرمایشات رهبری و اقدام و عمل است.

سرپرست حوزه های علمیه نورآباد با گرامی داشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر اظهار داشت: ساده زیستی و مردمی بودن مهم ترین ویژگی این بزرگان بود.

وی با تأکید بر ضرورت الگو گیری دولتمردان از شهدای دولت عنوان کرد: دولتمردان ما از جنس مردم هستند و باید مردمی بودن را حفظ کنند.

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به اینکه دولتمردان وقتی صحبت از مردم می شود آنان را ولی نعمت  می خوانند، خاطرنشان کرد: امروز باید مردمی و مردم دار باشند و برای رفع مشکلات مردم بین آنان حضور داشته باشند.

وی گفت: حضور مدیران و مسؤولان بین مردم موجب می شود که از نزدیک مشکلات مردم را ببینند و حس کنند تا در سایه مدیریت جهادی بتوانند دغدغه های آنان را برطرف سازند.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به اینکه امروز مردم جامعه از مشکلات اقتصادی و معیشتی رنج می برند، اظهار داشت: رفع این مشکلات در گرو اهتمام ورزیدن مسؤولان به اولویت بندی در انجام امور است.  

وی با بیان اینکه ازدواج و اشتغال جوانان در مشکلات اقتصادی و معیشتی مطرح است، عنوان داشت: مدیران و مسؤولان ما باید در مقام عمل و به دور از شعار، آمار و ارقام به حل این مشکلات بپردازند.

حجت الاسلام امیدیان تصریح کرد: دولتمردان ما باید قدر زحمات و حضور این مردم که مدافع نظام و ولایت بودند، بدانند و مهم ترین روش قدردانی از این قشر خدمت رسانی است.

عضو شورای حوزه های علمیه لرستان با اشاره به وجود هجمه ها در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: وجود این همه هجمه زیبنده نظام نبوده و باید جلوی گسترش این هجمه ها گرفته شود.

پرداختن به مسائل فرعی موجب فرصت سوزی در عرصه خدمت است

حجت الاسلام امیدیان با اشاره به پرداختن برخی مسؤولان به مسائل فرعی و دور شدن از مسائل اصلی کشور عنوان داشت: این رفتارها در شأن دولت و نظام نیست.

وی اظهار داشت: پرداختن به مسائل فرعی موجب از دست رفتن فرصت ها در عرصه خدمت رسانی می شود و انگیزه خدمت سلب خواهد شد.

مدیرگروه معارف اسلامی دانشگاه قم با تأکید بر اینکه دولت و دولتمردان ما باید انتقاد پذیر باشند و از انتقاد سازنده استقبال کنند، خاطرنشان کرد: امید است با خدمت رسانی و انجام وظیفه در عرصه های مختلف شاهد پیشرفت نظام شیعی و اسلامی در دنیا باشیم و این نظام اسلامی به عنوان الگو برای همه آزادی خواهان و مسلمانان جهان مطرح شود./9459/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات