۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۲۱۴۷۵
مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر مطرح کرد؛

برگزاری جشن های غدیر در دهه امامت و ولایت با شعار «لبیک یا رسول الله»

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: در دهه امامت و ولایت مراسم های بزرگداشت این دهه در سراسر کشور با شعار «لبیک یا رسول الله» برگزار می شود.
ظریفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ظریف منش، مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر ، امروز در نشست خبری اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت، که در بنیاد غدیر برگزار شد، گفت: ایام بین عید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده است که در آن فلسفه غدیر تبین و ترویج شود.
وی با اشاره به عناوین روزهای این دهه بیان داشت: پنجشنبه نهم شهریور همزمان با عرفه روز ولایت، معرفت و محبت، جمعه دهم شهریور روز بندگی و اطاعت، شنبه یازدهم شهریور روز ولایت و مردم سالاری دینی، یکشنبه دوازدهم شهریور روز ولایت، بصیرت و دشمن ستیزی، دوشنبه سیزدهم شهریور روز ولایت محور وحدت امت اسلامی، سه شنبه چهاردهم شهریور روز قرآن و عترت، نامگذاری شده است.
ظریف منش افزود: چهارشنبه پانزدهم شهریور روز ولایت، هدایت و عزت اسلامی، پنجشنبه شانزدهم شهریور روز ایثار و دفاع از حریم ولایت، جمعه هفدهم شهریور روز ولایت، مهدویت و عدالت،  شنبه هجدهم شهریور روز غدیر، امامت و ولایت نامگذاری شده است.
وی درباره هدف بزرگداشت دهه امامت و ولایت عنوان کرد: ترویج و توصیف رویداد بزرگ غدیر که نقطه عطف تاریخ جامعه بشری است و اینکه اداره جامعه انسانی باید بر چه اساس و مبنایی از ارزش ها باشد و امام و پیشوای جامعه چه کسی باشد.
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر اظهار داشت: غدیر فقط به شیعه تعلق ندارد بلکه برای همه جهان اسلام است، شیعه آن را به عنوان گوهر گرانبها نگه داشته است.
وی با اشاره به شعار امسال دهه امامت و ولایت،  بیان داشت: شعار امسال لبیک یا رسول الله(ص) است،  پیامبر(ص) به همه مسلمانان سفارش فرمودند که پیام غدیر را نسل های بعدی و فرزندان خود برسانند.
ظریف منش با بیان اینکه امروز جامعه ما بیش از گذشته به پیام غدیر محتاج است، ابراز کرد: برنامه ها در دو بخش ترویج و بزرگداشت با مراسم های جشن و برنامه های معرفت افزا و فرهنگ ساز برگزار می شود.

وی افزود: جشن های مردمی غدیر حداقل با یک روز در سراسر کشور برگزار می شود، در تهران همایش ملی غدیر با بزرگداشت علامه عسگری، مراسم تجلیل از سادات شهید، غبارروبی مزار شهدا، اطعام در مناطق محروم، نماز غدیر در مصلاها و مساجد، بازسازی واقعه غدیر در ۱۵۰ شهر، قرائت زیارت جامعه کبیره، مراسم خطبه خوانی غدیر، از جمله مراسم هایی دهه امامت و ولایت است.
ظریف منش عنوان کرد: اجتماع بزرگ طلاب علوم دینی در شهرستان هر استان، در تهران عصر روز چهارشنبه، برگزاری جشن مباهله، جشنواره استانی مدافعان حرم در قم، همایش مبارزه با استعمار با پیشگامی روحانیت دز شهرستان بوشهر بخشی از برنامه های دهه امامت و ولایت است./
۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات