۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۲۱۵۹۴

ناگفته هایی از دیدار طلاب تهرانی با رهبر معظم انقلاب

از دیدار طلاب و فضلای تهرانی با رهبر معظم انقلاب باید به عنوان یک دیدار تاریخی یاد کرد که برای نخستین بار طلاب صمیمانه و صریح و در حضور رهبری دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را درباره حوزه و مشکلات آن بیان کردند.
دیدار طلاب حوزه‌های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ششم شهریورماه طلاب و روحانیان حوزه های علمیه استان تهران با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار داشتند. آنچه این دیدار را با دیگر دیدارهای طلاب با حضرت آقا متمایز می کند حضور طلاب جوان و ارائه مطالبی قابل توجه و تامل از سوی روحانیان جوان مدارس علمیه تهران است که مورد توجه رهبر انقلاب اسلامی نیز قرار گرفت.

به همین بهانه خبرنگار خبرگزاری رسا با دو تن از طلاب حاضر در این جلسه به گفت وگو نشسته است. حجت الاسلام امید فشندی از جمله طلابی که در این دیدار به ارائه مطلب پرداخته و همچنین پیام طیبی طلبه و محقق حوزه که فرصت و زمان به ارائه مطلب او نرسید، روایتی خواندنی از این دیدار صمیمی بیان کرده اند.

طلبه و محقق حوزه پیام طبیبی از طلاب حوزه علمیه آیت الله ایروانی(ره) با اشاره به روند اجرایی و مراحل انتخاب متن قابل ارائه در محضر رهبر انقلاب اسلامی، گفت: این دیدار از بهمن ماه سال گذشته برنامه ریزی شده است که قرار بود در اردیبهشت ماه برگزار شود که با توجه به انتخابات به شهریورماه موکول شد.

وی افزود: در ابتدا انتخاب افراد جهت ارائه مطب مورد توجه مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران بود و صحبتی از متن در میان نبود. مرکز مدیریت تهران راهکاری جهت انتخاب فرد در نظر گرفت، شامل افراد برگزیده مسابقات حوزوی مانند مسابقه علامه حلی و همچنین برگزیدگان مسابقه یادداشت نویسی با نام «طلبه تراز انقلاب اسلامی» و همچنین افراد برتری که سابقه پژوهشی و علمی قابل توجهی داشتند.

طبیبی در ادامه اظهار داشت: اینکه موضوع از سوی مرکز مدیریت به افراد داده شده یا متنی به آنان داده شود وجود نداشت اما با حضور اساتید برجسته حوزه علمیه این متون مورد بررسی قرار گرفت، اینکه برخی گفتند از سوی مرکز گفته شده متنی آماده کنید که آقا خوشش بیاید صحیح نیست، بلکه مرکز تاکید داشت که متن زیاد به یاس و ناامیدی نپردازد.
 
وی افزود: دیدار طلاب جوان برخلاف دیدار دانشجویان که همه ساله اتفاق می افتد برای بار اول رخ داد و باید از مسؤولان این موضوع درخواست شود که روند اجرایی و انتخاب افراد باید به گونه ای باشد که هیچ شبهه ای در اذهان طلاب بوجود نیاید.

طبیبی اظهار داشت: امیدواریم در تجربه های آینده روند اجرایی و انتخاب افراد بهبود یابد و به نحوی باشد که به صورت صریح و با بیان دلایل و جزییات به فردی که متن او قابلیت ارائه ندارد توضیح داده شود. بعنی معیارها در قابل آیین نامه بیان شود.

وی افزود: آنچه مورد توجه می باشد این است که این دیدار آبروی حوزه علمیه تهران را حفظ کرد زیرا رهبری در این دیدار چندین بار تاکید کردند که «سخنان طلاب به نحوی بود که من را به فکر واداشت و باید در این زمینه تامل کنم»، نباید به حواشی دیدار پرداخت و باید به اصل آن و خواست های رهبری تاکید کنیم. البته اگر انتقادی وجود دارد باید مطرح و مرتفع گردد، باید تاکید کنم هیچ گاه تمام متن تحمیل نشده و البته با توجه به حساسیت موضوع ویرایش صورت گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: فضای معنوی حاکم برجلسه دیدار بسیار مهم و مورد توجه بنده بود اما اینکه نوبت به بنده نرسید یک مساله حاشیه ای است که اهمیتی ندارد بلکه باید برای خواست های رهبری اهمیت قائل شده و نباید بگذاریم حاشیه براصل موضوع سایه بیاندازد.

طبیبی به عنوان طلبه ای که فرصت ارائه مطلب در حضور رهبر انقلاب اسلامی پیدا نکرد، گفت: اینکه یک طلبه به عنوان سرباز امام زمان(عج) مقابل ولی فقیه و جانشین امام(عج) می نشیند و رهبرش او را خطاب قرار می دهد بهترین احساسی است که یک طلبه می تواند داشته باشد و حیف است که ما این فضای معنوی را با حواشی از بین ببریم.

حجت الاسلام امید فشندی از طلاب حوزه علمیه بقیه الله از جمله طلابی است که در محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی به ارائه مطلب پرداخت.
وی با اشاره به روند انتخاب اشخاص جهت ارائه موضوع در محضر رهبری، به خبرنگار رسا گفت: به دلیل نبود کار تشکیلاتی در حوزه علمیه مشکلاتی بوجود می آید از جمله دیدار با رهبری، در دانشگاه تشکل و نماینده وجود دارد که متاسفانه حوزه از این مطلب بهرمند نیست. همچنین این دیدار برای اولین بار اتفاق می افتاد که جوانان طلبه می توانستند با رهبری سخن بگویند.

حجت الاسلام فشندی ادامه داد: قرار بر این بود یک کارگروه تشکیل شود تا در نهایت یک نفر موضوعات را در محضر رهبری ارائه کند اما چون دیدار از اردیبهشت ماه به شهریورماه منتقل شد این قضیه منتفی شد.

حجت الاسلام فشندی با اشاره به موضوع اعمال نظر بر متن های طلاب، گفت: آنچه در جلسات طلاب و مسؤولان مرکز مدیریت تهران مطرح شد این بود که متن ها باید آخرین نظر و مطالب مورد توجه طلاب را در نظر داشته و نباید مسائل پیش پا افتاده و جزیی بیان شود.

وی افزود: مسؤولان در مقام توصیه و نظر بیان مطلب داشتند. آنان بیان داشتند که مطلق گویی بیان نشود و متن ها به گونه ای نباشد که ناامیدی از آن فهم شود.

حجت الاسلام فشندی اظهار داشت: البته باید توجه شود نقد وجود دارد اما نباید فضای انتقاد به گونه ای باشد که مرکز مدیریت را مورد ظلم قرار دهیم، این دیدار یک دیدار تاریخی است زیرا در این جلسه رهبری دوبار اشاره داشتند؛ این متن هایی که به دست بنده رسید من روی آن دقت می کنم./811/ت۳۰۰/ج

ارسال نظرات