۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۲۱۶۷۴

استرالیا با ممنوعیت برقع مخالفت کرد

نخست وزیر استرالیا گفت: اگر چه نگران استفاده از پوشش برقع به عنوان ابزاری برای سرکوب زنان است، اما ممنوعیت این پوشش اسلامی را دنبال نمی کند.
برقع

به گزارش خبرگزاری رسا، تارنمای شبکه اس.بی.اس استرالیا اعلام کرد: مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا به همراه تعدادی از دیگر نمایندگان پارلمان از احزاب سیاسی گوناگون در مخالفت با تلاش پائولین هانسون رهبر حزب یک ملت، نسبت بخ ممنوعیت برقع هشدار داده اند.

تعدادی از نمایندگان پارلمان استرالیا از تمامی احزاب سیاسی در خصوص فشار برای ممنوعیت استفاده از برقع در این کشور هشدار داده اند. هشدار این نمایندگان به رغم نتایج یک نظرسنجی در استرالیا صورت می گیرد که در آن تعداد قابل توجهی از شرکت کنندگان از این اقدام حمایت کرده اند.

نتایج نظرسنجی مشترک ریچ تل و اسکای نیوز نشان می دهد 44 درصد از مردم استرالیا حمایت قوی خود را از ممنوعیت پوشش برقع در اماکن دولتی اعلام کرده اند و این در حالی است 13 درصد دیگر از شرکت کنندگان از این اقدام حمایت کرده اند.

از مجموع بیش از دو هزار و 800 نفری شرکت کننده در این نظرسنجی، 19 درصد مخالفت شدید خود را ممنوعیت استفاده از برقع اعلام کردند و 12 درصد نیز با این ممنوعیت مخالفت کردند.

این در حالی است که باقی شرکت کنندگان گفته اند هنوز تصمیمی در این خصوص نگرفته اند.

این در حالی است که مالکوم ترنبول نخست وزیر استرالیا به شبکه رادیویی ای.دبلیو3 گفت با آنکه یکی از تحسین کنندگان پوشش برقع نیست، اما بر این باور است که این پوشش، یکی از آزادی های اساسی است که استرالیایی ها مستحق برخورداری از آن هستند.

وی گفت: این چیزی نیست که پارلمان قدرتی در خصوص آن داشته باشد. اما فکر می کنم مردم در استرالیا مستحق آن هستند تا هر چه را می خواهند بپوشند.

آنها به یقین باید زمانی که قانون از آنها می خواهد یعنی زمانی که در دادگاه هستند و یا یک افسر پلیس نیاز به احراز هویت آنها دارد، صورت خود را نشان دهند.

مالکوم ترنبول گفت: در عین حال از آن نگرانم که از برقع، یعنی پوشش کامل صورت، به عنوان وسیله ای برای سرکوب زنان استفاده شود و من با این ایده مشکل دارم.

جرج برندیس دادستان کل استرالیا نیز به اسکای نیوز گفت: برخی مواقع شرایطی به وجود می آید که پوشش برقع، امر مناسبی نیست.

وی گفت: البته این امر در برخی شرایط ویژه و به دلایل امنیتی رخ می دهد، اما به عنوان یک پیشنهاد عمومی، معتقدم در یک کشور آزاد، مردم باید منوط بهاستانداردهای عمومی و ضمن در نظر گرفتن استثناء هایی که به آن اشاره شد، در تصمیم گیری برای پوشش، آزاد باشند.

این در حالی است که پائولین هانسون رهبر حزب نژادپرست و ضد اسلامی و مهاجر استرالیا که هفته گذشته با پوشش برقع وارد صحن سنای استرالیا شد، از نتایج اعلام شده مربوط به نظرسنجی در خصوص این نوع پوشش به نفع خود بهره برداری کرده است.

وی خواستار گنجاندن پرسشی در همین خصوص و رای گیری پستی دولت شد که قرار است در مورد ازدواج همجنسگرایان انجام شود. پرسشی که در واقع می خواهد نظر استرالیایی ها را در مورد ممنوعیت پوشش برقع در ساختمان های دولتی و اماکن عمومی جویا شود.

ریچارد دی ناتالی رهبر حزب سبزهای استرالیا نیز به اسکای نیوز گفت که پیشنهاد ممنوعیت برقع صرفا اقدامی برای ایجاد رعب و وحشت بی مورد است و نباید آن را جدی گرفت.

رهبر حزب سبزها گفت: ما بخش بسیار اندکی از جامعه را داریم که تصمیم گرفته اند یک نوع پوشش خاص مذهبی و فرهنگی داشته باشند. این ممنوعیت یک تبلیغ نفرت است که پائولین هانسون سعی می کند با گسترش ترس و تفرقه در جامعه انجام دهد. برای چه باید این کار را بکنیم؟ برای مقاصد جزئی سیاسی؟ موضوعات به مراتب مهم تر دیگری هستند که ما به عنوان یک ملت باید آنها را مورد بررسی قرار بدهیم./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: ایرنا

 

ارسال نظرات