۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۲۲۳۶۱
معاون فرهنگی تبلیغات لرستان مطرح کرد؛

کمبود بیش از دو هزار مسجد در استان لرستان

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از کمبود مساجد در استان خبر داد و گفت: هم اکنون هزار و ۶۴۰ مسجد در استان فعال است و به دو هزار و ۸۵۰ مسجد دیگر در مناطق استان نیازمندیم.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمد رضا غلامی، معاون فرهنگی حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مسجد را ظرفیتی مناسب در راستای تقویت ایمان و بصیرت بخشی به مردم جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به ضرورت جذب جوانان به مساجد در راستای آگاهی بخشی و تقویت پایه های دینی آنان افزود: حضور جوانان در مساجد نقش بسزایی در مصون سازی آنان در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه با اشاره به وضعیت مساجد استان خاطرنشان کرد: هم اکنون یک هزار و 640 مسجد در لرستان فعالیت دارد و با همکاری حوزه ائمه جماعات در این مساجد مستقر هستند.

وی به وضعیت ساخت و ساز مساجد در استان اشاره و یادآور شد: بیش از 400 مسجد در حال تکمیل است؛ اما در سایه نبود اعتبارات ساخت مساجد به کندی در حال ساخت است.

حجت الاسلام غلامی با اشاره به نبود مسجد در برخی مناطق روستایی و محروم خاطرنشان کرد: نبود مساجد در توسعه فرهنگی جامعه آثار مخربی بر جای می گذارد و باید جلوی این مشکلات گرفته شود.

وی در ادامه بر ضرورت حضور ائمه جماعت در مساجد تأکید کرد و گفت: فعالیت های فرهنگی و مسجد محور با حضور ائمه جماعات در تبیین و ترویج اهداف فرهنگی و دینی جامعه مؤثر است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: استان لرستان نیازمند دو هزار و 850 مسجد در مناطق شهری و روستایی بوده و رفع این مشکل نیازمند حمایت و همکاری خیران است.

وی ابراز امیدواری کرد که با احداث و به روز رسانی مساجد و فراهم کردن زمینه حضور مبلغان و ائمه جماعات بتوان در گسترش و توسعه فرهنگی جامعه نقش آفرین شد.

حجت الاسلام غلامی از مساجد به عنوان پایگاه های دینی یاد کرد و گفت: رونق بخشیدن و احداث مساجد در مناطق مختلف در توسعه و تحول فعالیت های فرهنگی و مقابله با هجمه های فرهنگی نقش آفرین است.

وی گفت: با انجام فعالیت های فرهنگی به صورت مستمر می توان برای ریشه کن کردن هجمه ها و آسیب های فرهنگی اقدامات مؤثری انجام داد./9459/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات